3. ledna 2020

Jaký byl rok 2019?

Rok 2019 je za námi a uběhl neskutečně rychle. Stejně jako v předchozích dvou letech se s vámi chci ohlédnout na všechno, co se během tohoto úžasného roku stalo v mém knihomloském životě. Podíváme se na knižní akce, kterých jsem se během toho roku účastnila. Dále bych ráda shrnula všechno důležité, co se stalo ohledně blogu, protože toho bylo opravdu hodně. Taky se určitě ohlédneme na přečtené knížky za rok 2019, jak na ty nejlepší, tak i na ty, které mě zklamaly. A nezapomenu probrat to, jak dopadla moje čtecí výzva.

BLOG
Rok 2019 byl pro můj blog opravdu úspěšný! Nejenže mě psaní článků a komunikace s vámi neskutečně baví, ale úžasné je, že to tady baví vás. Naprosto miluji vaše komentáře a opravdu moc děkuji každému, kdo si někdy našel čas a nějaký komentář mi pod článkem zanechal, protože je to nejkrásnější ocenění času, který článku věnuji a pokaždé mi to udělá obrovskou radost. Největším úspěchem nejen roku 2019, ale snad celkového mého blogování je, že jsem se díky vaší neskutečné podpoře stala Knižním blogerem a objektivem roku 2019! Toto ocenění mi opravdu vyrazilo dech a šíleně se z něj raduji do teď... DĚKUJI! Nejúspěšnějším článkem za minulý rok se stala recenze na komiks Hilda, což mě teda neskutečně překvapilo. Očekávala jsem nějaký díl ze série brigáda v knihkupectví, nebo knih, které mě rozesmály. A s tím mě napadá důležitá otázka, jaké moje články vás nejvíce baví a chtěli byste je dál? Určitě mi dejte vědět, abych věděla s čím mám rozhodně pokračovat.

ČÍSLA
Miluji všemožné statistiky a baví mě všechno porovnávat v číslech, kolik čeho bylo a tak dále, takže se podíváme na rok 2019 v číslech. Článků na blogu vyšlo 39. I když jsem původně měla mnohem vyšší cíle, tak jsem s výsledným číslem nakonec opravdu spokojená. Snažím se články psát vždy tak, aby mě to bavilo a měla jsem na to náladu, rozhodně se nechci do ničeho nutit, což se mi rozhodně daří. Pravidelných čtenářů na blogu přibylo okolo patnácti, což není nějaké závratné číslo, ale vím, že tuto funkci až tolik lidí nevyužívá a spíše se na blogy proklikávají ze sociálních sítí. Na facebooku je už přes 280 likes, což je neskutečné, protože za tento rok jich přibylo zhruba těch 80. A na instagramu se mi podařilo dosáhnou vysněné tisícovky sledujících a už jich tam je dokonce přes 1160! Za tento rok to bylo přes 700 nových lidí! To mi dělá opravdu velikánskou radost, protože mě knižní instagram baví čím dál tím více a jsem ráda, že mám možnost si s některými z vás psát a být s vámi více v kontaktu. Určitě budu ráda, když mě podpoříte a začnete mě na jedné ze zmíněných možností sledovat, aby vám už neutekly žádné nové články a měli možnost se například účastnit různých soutěží! (@knihomola_alyss) Další hranice, kterou jsem tento rok překročila bylo 100 000 zobrazení tohoto blogu! To je neskutečně obří číslo, které mi dělá velikou radost a pořád závratně roste.

KNIŽNÍ AKCE
Tento rok jsem se zúčastnila hned čtyř skvělých knižních akcí! V březnu jsem byla na Ostravském knižním festivalu, který byl ze všech akcí nejméně zajímavý, ale i přesto jsem ráda, že jsem se tam vydala. Například beseda s autorkou knížky Dominika na cestách jižní Amerikou mě neskutečně nadchla, nebo taky beseda o médiích s youtuberem Kovym. Zbytek dne jsme s kamarádkou strávily v herním stánku, kde jsme vyzkoušely snad všechny stolní hry a náramně se u toho bavily. Hned o měsíc později jsem se zúčastnila Světa knihy v Praze, ze kterého jsem byla neskutečně nadšená a nejvíce času jsem strávila na Humbookstagi. Protože už jsem se o této akci jednou rozepsala nebudu se opakovat a ti, které zajímá více se můžou podívat na tento článek. V říjnu se konal naprosto úžasný Humbook, což je festival pro čtenáře young adult, který naprosto miluji! Viděla jsem se s obrovským množstvím skvělých lidí, užila jsem si skvělý program a neskutečně moc jsem se bavila. Letošnímu Humbooku jsem věnovala rovnou celý článek, tak na něj můžete mrknout. A poslední akcí tohoto roku byl křest knihy Láskohledači od úžasné Terky Barvíkové, který jsem dokonce moderovala! O tom jsem psala v tomto článku.

NEJLEPŠÍ KNIHY
Tento rok jsem přečetla opravdu hodně dokonalých knih a stále jsem z nich nedokázala vybrat top 5. Stejně jako minulý rok určitě napíšu celý článek věnovaný pěti nejlepším knihám za minulý rok, na který se můžete těšit během následujících dvou týdnů! Ale teď bych vám ráda nastínila ze kterých úžasných knih budu vybírat. Jednou z nich je například neskutečně skvělý a vtipný Saturnin, kterého jsem četla kvůli povinné četbě k maturitě a nečekaně si ho zamilovala. Další z nich je dokonalá romantika od jedné z mých nejoblíbenějších autorek Kasie West, tedy knížka P.S. líbíš se mi. Nebo taky neskutečně silná sbírka poezie O princezně, která se zachránila sama, která mi vyrazila dech a ovlivnila život. Dále třeba silná romantická kniha Odvrácená tvář lásky od skvělé Colleen Hoover, nebo skvostný příběh Nevím kudy kam, či úžasná kniha Oba na konci zemřou. A rozhodně taky silné příběhy, jako Říkala si o to, příběh dívky, kterou znásilnili. Nebo příběh o střelbě na střední škole Hate list, či kniha Jmenuji se Alice jsem narkomanka.

NEJHORŠÍ KNIHY
Jsem opravdu šťastná, že za tento rok jsem nepřečetla žádnou takovou katastrofu, abych ji mohla zařadit do této kategorie. Proto tedy tento rok nebudu psát článek nejhorší knihy za rok 2019, jako jsem psala v roce 2018. Pokud vás zajímá hvězdičkové ohodnocení knížek, které jsem tento rok přečetla najdete ho na mém instagramu, nebo na databázi knih.

ČTECÍ VÝZVA 2019
Na rok 2019 jsem si stanovila, že bych chtěla přečíst 40 knih. A to se mi podařilo, dokonce jsem jich přečetla o 6 více. Jsem opravdu spokojená a nadšená. Především protože se neobjevilo, žádné velké zklamání a našla jsem neskutečně hodně skvělých knížek! Minulý rok jsem přečetla o 11 knih méně než letos, takže jsem se zase posunula.

ČTECÍ VÝZVA 2020
Na tento rok jsem se nakonec rozhodla si žádnou čtecí výzvu nedat. I když mě opravdu baví různé cíle plnit, tak bych se nerada stresovala a nutila se do čtení. tento rok mě totiž čeká spousta náročných úkolů a nových životních událostí, od kterých nevím, co čekat. Takže nevím, kolik času na čtení budu mít. Především mě čeká maturita, což je šílené a jsem z ní fakt dost vyděšená, taky přijímačky na vysokou školu a doufám, že i podzimní nástup na vysokou... Proto čtení nechám volný průběh. Myslím si, že budu číst stejně, jako v předchozím roce, možná i více, ale prostě uvidím, jak to půjde...

Rok 2019 byl pro mě i v osobním životě neskutečně úspěšný a plný splněných přání. Například jsem udělala autoškolu, získala vysněnou brigádu, nebo navštívila Florenci (můj obrovský sen už od třinácti). Doufám, že i rok 2020 bude plný úspěchů a splněných přání jak v osobním, tak v knižním životě. Přeji Vám krásný nový rok a doufám, že budete šťastní. Moc děkuji, za to, že jste tady se mnou a doufám, že budete i v tomto roce! Budu moc ráda, když mi dáte do komentářů vědět, jak je to s vašimi čtecími výzvami a jaké články vás na blogu baví nejvíce.

17 komentářů:

  1. Je vidět, že se ti tehnle rok vydařil. :) I do nového ti přeju vše nejlepší, spoustu přečtených knih a šťastnou ruku při výběru. :)

    OdpovědětVymazat
  2. hezké shrnutí, těším se na ten článek o top knížkách 2019 :) a ať ti vyjdou přijímačky!

    OdpovědětVymazat
  3. Já si myslím, že zasloužíš velkou gratulaci k tolika úspěchům, No a buď ráda, že si nečetla nic otřesného :D To já jsem štěstí bohužel neměla :D

    A do dalšího roku přeji jen to nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
  4. Co se tyce clanku, tak jsem zastance toho, aby kazdy psal to co chce a jak casto chce. Ja jako ctenar si pak samozrejme vyberu podle zajmu a casu...
    Instagram ti zavidim, ja stale hledam zpusoby, jak si pocet followeru zvysit, ale tak nejak nevim, co delam spatne...
    A jinak, at mas ten rok 2020 jeste uspesnejsi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím instagramem to je složité, trvalo dlouho než jsem tisícovku překročila, určitě se ti to taky časem podaří :) a moc děkuji!

      Vymazat
  5. Anonymní05 ledna

    Omg, máme prakticky stejné top knihy!��

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné shrnutí :) Byl to úspěšný rok, krásné úspěchy a čísla :) Tak ať se daří i v novém roce :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná statistika! Přeji stejně úspěšný a vydařený i rok 2020. Těším se zase na nové knižní tipy :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ja som si na tento rok knižnú výzvu dala hlavne aj preto, lebo sa mi konečne podarilo minulo ročnú splniť takže som si na tento rok stanovila trocha toho viac :) Prajem i tak isto hoci trocha neskoro vydarený rok 2020 a nech sa ti splní všetko čo chceš v živote i na blogu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Přeji, aby se ti ta výzva vydařila!

      Vymazat
  9. Tyhle články mě moc baví a moc ti gratuluji ke všem úspěchům! Já loňský rok všechno trochu zanedbávala, ale mám o to víc motivace se do toho letos pustit naplno a zatím mi to snad jde :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)