11. července 2019

Mé sladké šestnácté století - cesta do Florencie

Je to přibližně pět let od doby, kdy jsem ve svých třinácti letech přečetla knížku Mé sladké šestnácté století a naprosto si díky ní zamilovala Florencii, Itálii a renesanci. Příběh o dívce, která se dostane  zpátky v čase do renesanční Florencie a prožije tam nezapomenutelné dobrodružství se pro mě stal naprostou láskou. Od jeho dočtení jsem neustále snila o tom, že jednoho dne Florencii navštívím a objevím místa z tohoto krásného příběhu. A právě protože jsem ke svým osmnáctým narozeninám od své maminky dostala společnou dovolenou v Itálii, tak vám chci popsat, jak se mi splnil můj dětský sen. A taky vám dát pár cestovatelských tipů!


První pocity a plánování
Když jsem rozbalila obálku a přečetla si, co úžasného moje mamča vymyslela, tak jsem se rozplakala štěstím a dlouho jsem nemohla myslet na nic jiného. Byl to nádherný moment, na který budu vždy moc ráda vzpomínat. Když mi konečně došlo, že to není sen, ale realita, začala jsem trošku plánovat.  Jako první jsem se rozhodla, že když se podívám na místa z knihy, kterou jsem četla už před pěti lety, chci si knížku přečíst znovu a všechno si připomenout. Takže jsem si poprvé v životě četla knihu po už druhé. Ze začátku jsem měla velké obavy, aby mě kniha nezlamala, protože jsem si ji přece jen zamilovala když mi bylo třináct, takže jsem v tu dobu měla jiný pohled na svět a ani jsem neměla moc načtených jiných knížek. Ale naopak jsem si čtení neskutečně moc užívala a knížka mě bavila stejně, jako když jsem ji četla poprvé. I když jsem si uvědomovala jednoduchost stylu psaní a předvídatelnou romantickou linku, stále si trvám na tom, že je knížka boží. Pro mně to byl tehdy úplný začátek s young adult literaturou a všem holkám okolo věku třinácti ji celým srdcem doporučuji. I starším čtenářkám ji můžu doporučit, ale musíte počítat s tím, že je psaná spíše pro mladší. Během čtení jsem si lepíkovala místa, kam se určitě půjdu podívat. A pak samozřejmě nastalo plánování s cestovními průvodci, googlem a tak dále.

Plán naší cesty
Protože ve Florencii není letiště a přece jen jsem tam nechtěli strávit celý týden rozhodli jsem se to spojit s dalšími Italskými městy v okolí a to tedy s Milánem a Pisou. Naše cesta začala příletem do Milána, kde jsem strávili necelé dva dny a následně jsem přejeli rychlostním vlakem do Florencie. Cesta trvala asi hodinku a půl a nebylo na tom nic složitého. Ve Florencii jsme strávili dva úžasné dny a potom jsem přejeli vlakem do Pisy, což trvalo zhruba hodinku a taky to bylo úplně bez problému. V Pise naše dovolená skončila a odlítali jsme odtamtud zpátky domů. Pokud se do Itálie chystáte určitě moc doporučuji propojit více míst dohromady a v této kombinaci to bylo parádní.


Florencie
Začnu Florencií, protože jsem si ji samozřejmě užila nejvíce a kvůli objevovaní míst z knihy je to i  nejzajímavější. Největším zážitkem z celé Florencie pro mě bylo vidět na vlastní oči Michelangelovu sochu  Davida. Každý kdo se do Florencie chystá, by se na ni měl jít podívat, protože ten zážitek je nepopsatelný. S touto sochou se váže i náměstí Piazza della Signoria, kde socha stála původně a hlavní hrdinka knížky Cat se tam setkala s Michelangelem. A poslední podstatným místem pro děj knihy, které jsme museli hledat trošku obtížněji byla ulička, ve které se odehrála cesta časem! Nejspíš se nám podařila podle popisu najít ta správná. Je vyfocená na úvodní fotce článku v pozadí za knihou. :)

Dále jsme toho samozřejmě prošli mnohem více jako například překrásnou obrovskou katedrálu Duomo, podle mě dosti zchátralý most Ponte Vechio, hodně zajímavý kostel San Lorenzo (ano Lorenzo!), náměstí Pizza del republika, Palazzo Vecchio... A ze všech nejúžasnější Piazzale Michelangelo odkud je přenádeherný výhled na celou Florencii! 

Ve Florencii je nejlepší cestovat tramvajemi, protože jezdí na čas a opravdu hodně často na rozdíl od autobusů. Lístek na tramvaj se dá koupit na snad každé tramvajové zastávce. V centru je všechno relativně blízko u sebe, takže se to v klidu dá zvládnou pěšky. Florencie je překrásné město, které má úžasnou atmosféru. Tohle město jsem si zamilovala když mi bylo třináct díky knize, ale když jsem ji poznala osobně miluji to město ještě více a jsem neskutečně šťastná, že jsem se tam mohla podívat.

Miláno
Miláno je město, které jsem nikdy vyloženě nesnila navštívit, ale neskutečně příjemně mě překvapilo a jsem opravdu moc ráda, že jsem měla možnost ho navštívit. Pokud se do Milána chystáte určitě musíte navštívit dech beroucí katedrálu Duomo, kde opravdu doporučuji si zaplatit i vstup na střechu. Dále určitě doporučuji navštívit hrad Sforzesco, překrásný park u něj a Arco della Pace (oblouk míru) na konci parku. Na večer je skvělé navštívit čtvrť kanálů Navigli, kde je spousta krásných restaurací, živá hudba a překrásný západ slunce nad kanály.

Cestování v Miláně je určitě nejlepší metrem, které je čisté, přehledné, jezdí téměř všude a každou chvilku. Miláno má stejně úžasnou atmosféru jako Florencie a je to opravdu úžasné místo. Na rozdíl od Florencie má přímo v centru hodně zeleně, což je za mě jeho plusem. I když jsem po návštěvě tohoto města přímo netoužila, jsem šťastná, že jsem měla možnost ho poznat.

Pisa
Centum Pisy je opravdu malé a není v něm až tolik co dělat, takže jsme půl dne strávili ve městě a potom jsme vyrazili na pláž. Ve městě je určitě základem Šikmá věž, kterou je opravdu zážitek vidět na vlastní oči. A opravdu doporučuji si zaplatit i vstup nahoru na věž, protože je to neskutečně zajímavé. Vyjít do točitých schodů, které jsou nakloněné na šikomo je hrozně zvláštní pocit. I být nahoře na věži, kde je nakloněná podlaha je hrozně zvláštní a mě se z toho úplně zatočila hlava. Každopádně je to pro mě další zážitek, na který nezapomenu. Na pláž dojedete ze půl hodinky autobusem z centra a je to úžasný odpočinek od davů turistů a ruchu centra.

V Pise je nejlepší způsob dopravy chození pěšky, protože je všechno hrozně blízko! Na letiště jsme to měli 15 minut pěšky z ubytování a do centra zhruba 20 minut. Pokud bude potřeba jet někam dál, není problém jet autobusem, protože tady jezdí na čas! Pisa mě zaujala především kvůli zážitku na šikmé věži, ale jinak mě tolik neohromilo, takže jsem ráda za odpočinek před odletem u čistého a nádherného moře.

A ještě rada na závěr. Ať budete kdekoliv v Itálii užívejte si jídlo, protože je naprosto geniální! Já na italskou kuchyni nedám nikdy dopustit. A samozřejmě pravá italské zmrzlina je k nezaplacení!

Tohle je ode mě z tohoto článku všechno. Když jsem ho začínala psát neměla jsem tušení co z toho nakonec vyleze, jestli budu psát především o knížce, nebo o cestování, nebo o úplně něčem jiném... Jen jsem věděla, že toho mám v hlavě hodně a chci to jak pro sebe tak pro vás sepsat. Doufám, že vás tento velmi netradiční článek bavil a něco zajímavého vám předal. Budu moc ráda za jakýkoliv komentář, abych měla nějakou zpětnou vazbu a věděla jestli vás to bavilo a bylo to užitečné. Pokud máte jakékoliv otázky můžete se mně zeptat tady nebo mi napsat na instagram @knihomolka_alyss a já vám ráda odpovím a s něčím třeba poradím! Všem vám přeji, aby se vám splnili vaše dětské sny, jako mě, protože ten úžasný pocit je nepopsatelný!

2 komentáře:

  1. Cestu veľmi závidím, aj môj veľký sen je navštíviť Florenciu, ale tam najlepšie ostať bývať :D aj keď z trochu iného dôvodu, ako si mala ty :)
    Dúfam, že si si to tam poriadne užila! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Užila jsem si to opravdu na sto procent! Budu ti držet palce, aby se splnil i tvůj sen.

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)