8. srpna 2019

RECENZE: Evoluce: Věž zajatců

Kniha Evoluce: Věž zajatců je druhým dílem z dobrodružné dystopické trilogie, kterou byste rozhodně neměli přehlédnout. Cílová skupina těchto knížek jsou především mladší čtenáři young adult literatury, ale svým tématem série zaujme i o dost starší čtenáře. 

Autorem této knižní série je německý spisovatel Thomas Thiemeyer, který už napsal velké množství úspěšných knih a získal nespočet literárních cen. Nejraději píše dobrodružné příběhy, ale taky se zabývá ilustracemi a grafikou. Občas navrhuje obálky nejen ke svým knížkám.


První díl této série vypráví o skupince středoškolských studentů, kteří letí na výměnný pobyt do spojených státu, ale během jejich letu se stane něco podivného a letadlo je nuceno nouzově přistát. Všichni cestující ihned po přistání zjišťují, že něco není v pořádku. Letiště je opuštěné a zarostlé a nikde není ani nejmenší náznak po nedávné lidské přítomnosti. Město si zpátky vzala příroda a zvířata vládou světu. Pro prozkoumávání okolí hlavní hrdinové zjišťují, že svět, jak ho znali přestal existovat a to už opravdu hodně dávno. Všude na ně číhá nebezpečí a dokonce to vypadá, že se proti nim spikla zvířata. A po lidech není nikde ani stopa.

Druhý díl této série navazuje přesně na místo kde ten první skončil a příběh pokračuje. Hlavní hrdinové už mají více informací o tom, co se stalo na naší planetě a začínají chápat nově nastolený řád. Ale jejich situace není vůbec jednodušší, možná právě naopak. Mají před sebou ještě složitou cestu a žádnou jistotu, že se jim podaří dostat zpátky domů do své doby.

Děj druhého dílu knížky mě nezaujal natolik, jako začátek série, ale přesto mě vtánul a čtení mě bavilo. Knížka je, stejně jako její předchozí díl, napsána moc pěkně, čtivě a jednoduše. Okolí je v knížce popisováno jen lehce, je to dostačující, děj díky tomu rychleji plyne a kniha se snadněji čte.

Příběh je psán v er-formě čehož autor dokázal opravdu skvěle využít a perfektně se to hodilo k příběhu. V knížce máme totiž více hlavních postav, ale žádná z nich není ta ústřední. Autor každou kapitolu vypráví z pohledu jiného hlavního hrdiny a tak poznáváme každého z nich blíže a na příběh se díváme hned z několika pohledů. Je to opravdu skvělé, protože se díky tomuto stylu vyprávění dokážeme vcítit do každého z nich a nad příběhem získáváme určitý nadhled. Autor s tímto dokázal výborně pracovat nejen na ukázání myšlenek a pocitů všech hlavních postav, ale také v situacích, kdy je skupina rozdělena a my tak můžeme sledovat každého z hrdinů.

Postav v knize je docela dost, ale není vůbec složité se v nich vyznat. Nestalo se mi, že bych si pletla jména a podobně. Každá z postav v knize má svůj specifický způsob myšlení, chovávání a vyjadřování. Sledujeme jak se postupně vyvíjejí a jak je ovlivnili těžké situace, které prožívají. Vznikají nová přátelství, láska, ale taky noví nepřátelé. 

V prvním díle mi vadilo, že se v knížce občas objevovali anglické výrazy, které by mohly být pro cílovou skupinu mladších čtenářů matoucí a nejasné. Proto jsem opravdu ráda, že se toto v druhém díle knihy už neobjevovalo.  

Celkově knížku hodnotím pozitivně, protože mě bavila a čtení jsem si užila. Příběh mě zaujal, líbí se mi styl psaní autora a jsem opravdu velmi zvědavá na třetí, tedy závěrečný díl této série, protože mě hodně zajímá jak se budou dál vyvíjet postavy a hlavně samotný děj knížky. První díl mě dějově zaujal více, protože v něm bylo víc akce a celkově mi přišel napínavější, ale i přes to i druhý díl stojí za to. V knížce se oproti předchozímu dílu neobjevovaly anglické výrazy, bylo tam méně chyb a překlepů a nebyla tam žádná bezdůvodně prázdná stránka, které v prvním díle občas byly. Takže zpracování knihy se ještě zlepšilo a to mi dělá upřímnou radost.

Tato recenze vznikla díky úžasné spolupráci s KNIHCENTRUM.cz, kterým moc děkuji za recenzní výtisk a možnost si číst tuto sérii. Pokud jste ještě nečetli předchozí díl této série určitě vám doporučuji se do něj pustit a ještě před tím se můžete kouknout na mou recenzi prvního dílu. Budu moc ráda, když mi dáte do komentářů vědět jestli jste už četli první díl, nebo jsem vás teď nalákala! A pokud mě ještě nesledujete na sociálních sítích (instagramfacebook), tak to určitě napravte, protože přicházíte o mé průběžné pocity ze čtení, spoustu tipů na čtení a i soutěží!

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Kniha má zajímavé téma, takže věřím, že se mladším čtenářům bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)