22. prosince 2018

Nejlepší knihy za rok 2018

Rok 2018 se pomalu blíží ke konci, a proto jsem se zase rozhodla ohlédnou za knihami, které jsem letos přečetla. V tomto článku vám představím ty největší pecky, které jsem tento rok četla a přísahám vám, že bych za jejich doporučení úplně s klidem dala ruku do ohně! Protože těch pět knih, o kterých teď budu psát, bylo opravu naprosto dokonalých. Chci aby si je přečetlo co nejvíce lidí! Co udělat takovou výzvu? :D Přečtěte během příštího roku alespoň jednu z těch pěti dokonalostí a dejte mi to vědět, třeba na instagram nebo facebook! :) Tak, už to nebudu dál natahovat a jdeme na to,... moje největší lásky tohoto roku!



Slunce je také hvězda
Tahle kniha... nemám slov. Po dočtení mě nechala bez dechu, s hlavou plnou nekonečných myšlenek a s husí kůží, nekonečně dlouho přemýšlet nad životem, lidmi a osudem. Slunce je také hvězda NENÍ jednou z mnoha romantických young adult knih, je úplně jiná než ty ostatní,... je výjimečná,... protože má hlubší smysl. Příběh dívky, která má být večer se svou rodinou vyhoštěna z Ameriky a chlapce, který věří, že jejich setkání je osud, ukazuje jak je snadné ovlivnit život jiného člověka. Dává vám nadhled nad životy postav a ukazuje, že aniž by jste o tom věděli, dennodenně měníte životy všem okolo vás, včetně těch, které vůbec neznáte. ČLÁNEK O KNÍŽCE.



OTKA

Hlavní postava knihy Bianca je nejsympatičtější a hlavně nejvtipnější ženská hlavní hrdinka všech dob. Její cynismus je prostě...boží! U příběhu jsem se nasmála jako ještě u žádné knihy, ale zároveň je knížka v jistých chvílích smutná a vážná. Příběh je úplný ideál pro teenagery, protože to není přeslazená romantika, ale trochu reálný příběh ze života. Opravdu jsem se zamilovala, jak do dvou hlavních postav, tak do celého příběhu a hlavně do stylu psaní autorky.

Po tvém boku
Příběh o holce, kterou zamknou v knihovně bez možnosti dostat se během několika dnů ven, která zjistí, že v té knihovně není zamčená sama. Ta nejkrásnější a nejsladší romantická knížka na světě. Příběh je úžasný, kouzelný a návykově čtivý! Ale oproti jiným skvělým sladkým příběhům řeší i jedno vážnější téma. Hlavní hrdinka trpí záchvaty paniky a nezvládá stresové situace. V knize jsou tyto její stavy popisovány naprosto reálně a při čtení se do hlavní hrdinky dokážete vžít a pochopit, jak se člověk při panickém záchvatu cítí. Sama jsem si tím prošla, takže vím jaké to je a i proto pro mě byla mnohem více, než je dokonalá slaďárna. RECENZE


Chvíle před koncem
Když v prologu této knihy hlavní hrdinka popsala svou smrt, zasáhlo mě to, ale hlavně překvapilo. Bylo to zvláštní, takové téma v young adult literatuře často nevídáme, ale teď po přečtení této knihy to chápu. Autorka měla celý příběh do detailu promyšlený a už od začátku věděla, kam děj směřuje. Je dobře, že takovou knihu napsala, je skvělé, že je to zároveň příběh pro teenagery... Knížka je o dívce, která má všechno - skvělou rodinu, úžasné kamarádky, kluka a popularitu ve škole. Ale chová se naprosto příšerně a jednoho dne v autě s kamarádkami nabourají a ona zemře. Ale příběh tím teprve začne. Tahle kniha mě zaujala tím, že má hlubší smysl a je plná skvělých myšlenek. Citáty jsem si vypisovala a doteď nad některými občas přemýšlím.

Jeden z nás lže
Nikdy by mě nenapadlo, že JÁ přečtu něco, co má na sobě nálepku thriller a ještě ke všemu, že se mi bude takhle moc líbit! Kniha Jeden z nás lže je přesněji řečeno young adult thriller, který má perfektní zpracování, myšlenku, zápletku i postavy, prostě úplně všechno. Příběh je popisovaný z pohledu čtyř postav, středoškoláků, kteří jsou hlavní podezřelí z vraždy jejich spolužáka Simona. Všichni měli motiv, všichni něco skrývají a všichni s ním byli v jedné místnosti, když zemřel. Knížka je neuvěřitelně čtivá a napínavá, neustále odhaluje nové informace a totálně vás vtáhne do sebe. Jediné, co můžete dělat, je číst neustále dál a říkat si: "Kdo sakra zabil Simona!?".

Musím říct, že jsem letos měla opravdu štěstí a narazila jsem na těchto pět dokonalých knih, které si během života chci přečíst ještě mockrát a budu je doporučovat každému na potkání. Opravdu bych byla moc ráda, kdyby jste na mě dali a aspoň jednu z těchto pěti knih si přidali do svých čtecích plánů na příští rok. Pokud tak uděláte, rozhodně se mi pak ozvěte, jak se vám líbila! Do komentářů mi určitě dejte vědět, která z knížek vás nejvíce zaujala. A byla bych moc ráda, kdyby jste mi napsali nejlepší knihy, které jste letos přečetli vy, protože si od vás ráda nechám poradit a na oplátku si z nich taky vyberu a přečtu v následujícím roce!

22 komentářů:

  1. Vybrat jen pět nej knih je v podstatě nemožné. :) Obdivuju, žes to dokázala. Ani jednu z knih jsem ještě nečetla, ale hlavně kniha Po tvém boku mě neskutečně láká. :)
    Přeju spoustu krásných knih i do nového roku. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Když se dívám na svůj seznam knih, které jsem v tomhle roce přečetla, tak mezi nejlepší bych určitě řadila Hanu od Aleny Mornštajnové, Skrytá píseň, Tisíc kousků tebe, Dvojitý kříž a jako poslední bych zvolila Není úniku:)
    Přeji hodně štěstí do nového roku a plno knižních dárečků pod stromečkem:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanu bych si moc ráda přečetla, možná se do ní brzy pustím :) A mockrát děkuji!

      Vymazat
  3. Ještě před přečtením tohoto článku jsem měla na seznamu, že chci přečíst - Slunce je také hvěžda, Chvíli před koncem a jeden z nás lže. Nyní přidávám ještě ostatní knihy, vypadají zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je úžasný! Věřím, že z nich budeš nadšená. :)

      Vymazat
  4. Chvíli před koncem si chci určitě přečíst, viděla jsem film a ten se mi opravdu moc líbil. :) OTKU už jsem dočetla a bohužel se mi více než kniha líbilo filmové zpracování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že máme úplně rozdílný vkus, protože film k OTCE byl za mě obrovská katastrofa :D

      Vymazat
    2. To je i film? Jdu ho hledat. Díky za tip!

      Vymazat
    3. :D Podle mě budeš zklamaná, ale rozhodně je tada lepší udělat si vlastní názor... :)

      Vymazat
  5. Prvé štyri knihy by som brala všetky :) Okrem tej poslednej ja nemám moc rada podobné knižky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :) Tak se alespoň do jedné ze čtyř musíš co nejdříve pustit!

      Vymazat
  6. Otka a Jeden z nás lže se mi taky moc líbily. Ostatní knihy jsem zatím nečetla. Přeju krásné Vánoce.

    OdpovědětVymazat
  7. Z tebou zmíněných knih jsem četla akorát Chvíli před koncem a taky se mi opravdu líbila. A chystám se na Jeden z nás lže. Do mého seznamu nejlepších knih bych zařadila ještě Šest vran a Prohnilé město, Zámek v oblacích, Bez srdce a Dvory. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ta tipy! Nad dvory uvažuju už dlouho. :D

      Vymazat
  8. Chvíle před koncem byla vážně skvělá! Člověk sice hned od začátku ví konec, ale ta cesta k němu! Pokud si od autorky ještě nečetla Zmizelé dívky, tak vřele doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si je určitě jednou přečtu! Zatím jsem od autorky četla jen Repliku, kterou jsem zatím nedočetla, protože mě brutálně zklamala... A ještě mám rozečtenou Paniku a taky zrovna nic moc... :(

      Vymazat
  9. Žádnou z těchto knih jsem nečetla, ale když to vidím, měla bych s tím něco dělat :-D Ať se daří i v roce 2019 :-)

    OdpovědětVymazat
  10. nejlepší knihu roku 2018 považuji knihu Naslouchač.

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)