6. března 2019

TO SI MUSÍŠ PŘEČÍST: Slunce je také hvězda

Série TO SI MUSÍŠ PŘEČÍST
Ve článcích z této nejnovější série najdete jen samé úžasné knížky, které ode mne získaly to nejvyšší možné hodnocení a považuju je za opravdu skvělou literaturu, která by vás neměla jen tak minout. Vysvětlím vám, co bylo na knížce úžasné, a proč mě tak nadchla. Mým cílem je vás nalákat na své oblíbené knížky a ukázat vám, že si zaslouží dostat od vás šanci. Dneska to tedy bude kniha Slunce je také hvězda, která je v tuto chvíli nejlepší knihou, jakou jsem doposud četla.

O čem je knížka Slunce je také hvězda?
Příběh je o dívce, která nevěří na lásku na první pohled ani na osud a spoléhá se jen na vědu a fakta; a chlapci, který na ni čirou náhodou, možná osudem, narazí v ulicích New Yorku. Natashini rodiče jsou přistěhovalci a kvůli jejímu otci má být celá rodina ten den večer deportována ze Spojených států. Má jen pár hodin na to, aby zachránila situaci a právě ten den narazí na Daniela.


Proč si tento příběh musíte přečíst?

1. Skvěle se čte
Knížku napsala Nicola Yoon, která má neuvěřitelnou schopnost napsat úplně každičkou pasáž příběhu naprosto čtivě a zajímavě. Knížka se díky tomu čte skoro sama a vůbec vám nedovolí, ji jen tak odložit. Děj neustále plyne dál a žádné nudné a výplňové pasáže tady prostě nenajdete. Nicola Yoon je v tomto naprosto úžasná a já během čtení visím na každém jejím slově. Skvělé jsou i krátké kapitoly, díky kterým se knížky čtou lépe. Celý příběh se odehrává během jednoho dne a i přesto se děj nijak netáhne a právě naopak přirozeně plyne.

2. Romantická zápletka
Nádherně vykreslené nečekané zamilování dvou postav. Je to láska na první pohled a přesto je to tak uvěřitelné a reálné! Romantická zápletka v tomto příběhu se naprosto liší od všech ostatních, je originální, upřímná, zkrátka úžasná. Není to přeslazený romantický příběh, ale u těch sladkých částí se nelze neculit od ucha k uchu. Už jen pro tuhle perfektní romantiku si knížka zaslouží vaši pozornost.

3. Odlišné kultury, rasismus a přistěhovalectví
V knize mě velmi zaujal názor na svět z pohledů jiných kultur. Natasha je Afroameričanka a Daniel je Korejec a v jejich životě vidíme kulturu těchto dvou odlišných etnických skupin, rodinný způsob života a i rasismus, se kterým se musejí hrdinové vypořádat. Autorka občas nastínila něco málo z historie k této problematice, což pro mne bylo velmi zajímavé a obohacující. Stejně tak mne zaujala problematika přistěhovalectví a deportace, o které jsem se v knížce dozvěděla něco více.

4. Osud
V knize je nastíněna otázka ohledně osudu a taky názor postav na ni. Já sama k tomuto nemám žádný vyhrazený názor a bylo velmi zajímavé uvažovat nad otázkou osudu. Myšlenka autorky byla v tomto ohledu opravdu krásná, ale to vám samozřejmě nemůžu prozradit.

5. Snadné ovlivňování lidských životů
A tady je ten hlavní důvod, proč je Slunce je také hvězda mou nejlepší přečtenou knížkou vůbec. V knize se vyskytují krátké epizody životů vedlejších postav. Vy jako čtenář uvidíte něco, co jste ve svém životě nikdy vidět nemohli, a to jak snadno, často nevědomky, člověk ovlivňuje životy desítek lidí okolo sebe a může to mít neuvěřitelně velké pozitivní i negativní důsledky. Kniha pro mne měla  hlubší smysl a dala velikou otázku k zamyšlení. Jsem neskutečně ráda, že jsem ji četla a uvědomila si důležité věci.

K těmto všem důvodům přidejte také fakta, že se brzy v kinech dočkáme filmového zpracování a nádhernou obálku knihy! Já se na film moc těším a rozhodně vyrazím do kina! Knihu Slunce je také hvězda jsem určitě nečetla naposledy a plánuji ji číst i v originále. A co vy, nalákala jsem vás na knížku, nebo už jste jí dokonce četli? Rozhodně mi dejte vědět do komentářů. A budu moc ráda i za názory k této nové sérii článků. 

6 komentářů:

  1. Tuhle knížku už nějakou dobu mám v tom,co si chci přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zháňam si nové knižky v poslednom čase takže sa nechám aj tuším inšpirovať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé! Doufám, že budeš nadšená alespoň z poloviny jako já. :)

      Vymazat
  3. No já musím říct, že jsi mě na knihu rozhodně nalákala! :D
    Chystám se jít do kina na film, ale nevím, jestli se ke knize dostanu dříve, než film uvidím. I tak ale si chci knihu určitě přečíst! Od autorky jsem četla Všechno úplně všechno a velmi se mi líbila, a tahle určitě bude taky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se mi podařilo tě na knížku nalákat! Sama se do kina chytám a jsem zvědavá na porovnání filmu a knihy. :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)