28. března 2019

RECENZE: Woodwalker - Caragova proměna

Woodwalker je první díl fantasy série pro děti s velmi originálním světem, skvělým hlavním hrdinou a jednoduchým stylem psaní. Carag se narodil jako puma, ale není normálním zvířetem, je woodwalker. To znamená, že se dokáže proměnit ve člověka. Díky této schopnosti a jeho zalíbení lidského světa se dostane na školu pro stejně výjimečné děti jako je on, kde si najde přátelé a také tam začne jeho dobrodružství.

Autorkou knihy je německá spisovatelka a novinářka Katja Brandis, která pod různými pseudonymy napsala už přes padesát různých knih. Literaturu miluje od dětství a už malička si vymýšlela vlastní magické světy. Píše především fantasy příběhy pro mládež a ve světě jsou její knihy velmi oblíbené.

Knížka je navíc doplněná krásnými černobílými ilustracemi, jako jsou například zvířecí tlapky, a ocásky nebo celé pumy. Obrázky perfektně dotvářejí atmosféru příběhu a čtení je díky nim zábavnější a příjemnější. Překrásné ilustrace vytvořila Claudia Carlos, která je zároveň autorkou nádherné obálky!
Kniha je psána především pro děti ve věku deseti let a to jde opravdu dost vidět na stylu psaní. Je velmi jednoduchý, příběh se čte s opravdu skvěle a rychle. Myslím si, že je to pro mladší čtenáře ideální, protože je knížka bude bavit a od čtení je nebudou odrazovat dlouhé popisné pasáže. Děj plyne opravdu rychle a i díky tomu se do knihy čtenář snadno začtete a čtení ho nebude nudit. Pro cílovou skupinu je podle mě knížka ideální, ale stejně tak zaujme i starší čtenáře, kteří mají rádi dobré dětské fantasy příběhy, které jsou pro ně díky jednoduchému stylu psaní a milému příběhu odpočinkovým čtením.

V knize není velké množství akce či překvapivých nečekaných momentů, místo toho je plná humoru a veselých situacích. Autorka si dokonce pohrála s detailem, jako je je vyjadřování Caraga, který v lidském světě využívá různých zvířecích přirovnání, což bylo vtipné a milé. (jako například: "U sovích bobků!" a podobně). Celkově si autorka s popisováním chování jednotlivých zvířat dala práci a jde to krásně vidět například na povaze jednotlivých dětí ze školy pro woodwalkery, protože se chovají a vyjadřují podle zvířat, kterými z poloviny jsou.

Podle mě je knížka naprosto úžasnou volbou pro všechny děti ve věku okolo deseti let, protože je veselá, zábavná, čtivá, neobsahuje žádné nudné pasáže, děj plyne rychle a je jednoduše napsána. Děti se při čtení dozví nové informace o zvířátkách a přírodě a poznají důležitost přátelství a rodiny. Obrázky jim čtení jen zjednoduší a zpříjemní. Stejně tak nadchne všechny starší čtenáře, kteří milují fantasy a od příběhu budou očekávat veselé odpočinkové čtení.

Tato recenze vznikla ve spolupráci s Knihcentrum.cz, kterým moc děkuji za knížku, protože mám velkou radost, že jsem měla možnost si jí přečíst a představit vám ji. Pokud vás knížka zaujala rozhodně neváhejte a pořiďte si jí, nebo třeba dětem ve svém okolí a budete mít s předstihem (velkým předstihem) vyřešený dárek ke dnu dětí! :D Knihu seženete zde, kde je zároveň ukázka prvních pár stránek knihy. Určitě mi dejte vědět, jestli vás kniha zaujala a jestli rádi čtete příběhy, které jsou určené hlavně dětem.

Pokud vás článek zaujal tak budu moc ráda za sdílení a jestli si nechcete nechat ujít další články určitě mě sledujte na facebooku nebo instagramu!