17. listopadu 2019

RECENZE: Jmenuji se Alice - jsem narkomanka

Jmenuji se Alice - jsem narkomanka je jeden ze tří příběhů mladých dívek z psychiatrické léčebny pro náctileté. Každou z těchto tří knih vypráví jiná z dívek, ale navzájem se ve svých příbězích objevují. Autorka čtenářům pomocí této série blíže představuje problematiku témat, které jsou pro dnešní společnost aktuální. Knihy jsou napsány velmi jednoduše, takže jsou vhodné už pro čtenáře od 13 let. Ale způsob, jakým jsou napsány a kolik toho dokáží předat, zaujme a nadchne i čtenáře starších věkových kategorií. Díky této sérii čtenáři blíže pochopí problematiku psychických problémů, jako je právě bulimie, drogová závislost, gamblerství... A poznají, co se lidem s takovými problémy honí hlavou. 


Ivona Březinová je česká spisovatelka, která píše příběhy především pro děti a mládež. Napsala velké množství dětských knížek, ale v některých příbězích rozebírá náročná témata, které dokáže čtenářům jednoduše a především velice zajímavě přiblížit. Vydala už více než sto knih a několik z nich bylo přeloženo do cizích jazyků. 

Jmenuji se Alice - jsem narkomanka je příběh dívky, která si kvůli drogám sáhla až na úplné dno. Nyní je v psychiatrické léčebně pro náctileté a bojuje sama se sebou, aby se z toho dostala a mohla zase žít normální život. Ale ono to není vůbec jednoduché. Alice si během pobytu v léčebně píše v rámci terapie deník. V něm postupně popisuje celý svůj příběh. Od dětství k dospívání. To, jak se dostala k drogám a následně až do této léčebny. V knize se tedy prolínají dvě dějové linky. Jedna je v psychiatrické léčebně a druhá v dobu před léčením, pomocí jejího deníku.

Příběh Alice je neskutečně silný. Postupně odhalovat, jak se její život vyvíjel a proč skončila jako narkomanka, bylo neskutečně zajímavé a opravdu silné čtení. Fascinovalo mě, jak realisticky autorka dokázala popsat charakter Alice i jejího okolí. Pocity a myšlenky hlavní hrdinky byly velice uvěřitelné a během čtení jsem s ní opravdu soucítila. Je neskutečné, že ve mně autorka dokázala vyvolat obrovské množství pocitů, předat mi nové informace a ještě mě naprosto vtáhnou do děje na pouhých 120 stranách. 

Opravdu velice Ivonu Březinovou obdivuji za to, že dokáže psát o velice náročných tématech takovýmto způsobem. I přes silná téma se knihy čtou s naprostou lehkostí a opravdu čtenáři mnoho předají. Autorka mi odpověděla na instagramu, kde mi napsala, že psaní některých jejich knih, bylo téměř na hraně duševního zdraví. Já jsem neskutečně vděčná za to, že díky ní takovéto příběhy vznikají, protože rozhodně stojí za to. Určitě vám všem moc doporučuji si tuto knížku přečíst, protože budete určitě nadšení. Myslím si, že tyto příběhy jsou skvělým čtením, jak pro náctileté, tak pro starší čtenáře.

Já jsem z této série už četla knihu Jmenuji se Martina - jsem bulimička, kterou jsem si poslechla, jako audioknihu a byla jsem hodně spokojená. I na ni bych vám velice ráda v budoucnu připravila recenzi, ale určitě vám ji můžu doporučit. Pokud vás můj názor zajímá ihned, tak tady máte mojí krátkou recenzi z instagramu. Na třetí příběh ze série, tedy Jmenuji se Ester - jsem gamblerka, se už chystám a jsem na ni hodně zvědavá. Budu moc ráda, když mi dáte vědět, jestli už jste o sérii slyšeli, nebo nějakou z knížek už dokonce četli. Pokud ne, tak to určitě musíte napravit!
 
KNIHOMOLSKÝ ADVENTNÍ KALENDÁŘ 

Gratuluji, že jsi uhodl/a i tuto hádanku! Už jen jedna a získáš zasloužené dva body! Poslední hádanku najdeš tady. 

 

13 komentářů:

  1. To vypadá hodně dobře. :) Nenásilnou formou ukázat problémy dnešní doby, je vždycky dobré, navíc když se jedná o čtivě napsanou knihu... :) Děkuji za tip. Po sérii se podívám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě zaujala, věřím, že tě nezklame! :)

      Vymazat
  2. Jj četla jsem tuším, že loni, série je prima ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Tuto knihu převedla do opravdu povedené audioformy Klárka Nováková, na instagramu známá jako Klářiny knihy, vřele doporučuji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava - ne tuto knihu přímo, ale knihu o Martině :D Velice se omlouvám za mylnou informaci :D

      Vymazat
    2. Ano, knížku Jmenuji se Martina už mám poslechnutou a Klárka ji namluvila skvěle. Neskutečně povedené! :)

      Vymazat
  4. Na knihy Jmenuji se- jsem narazila při učení na státnice coby literatura pro děti a mládež. Kdysi jsem je dokonce četla, ale to je strašně dávno :)


    V téhle oblasti se mi velice líbí kniha Milion malých střípků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip na další čtení, určitě si o ní zjistím více! :)

      Vymazat
  5. Tyhle knížky jsou prostě super. Myslím, že by se měli dostat na základní školy do čtenářských deníku. Podle mě je nutný, aby se o tom víc mluvilo. Je to hnusný téma, ale extra důležitý. Díky za recenzi, knihu zkusím sehnat :).

    Verča ze Ztracena v Praze I Vyplatí se koupit iPad?... I RECENZE

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)