15. září 2019

Brigáda v knihkupectví #4 VÝHODY a nevýhody


Většina knihomolů si nedokáže představit lepší brigádu než mezi knížkami právě v knihkupectví. Je to pro nás knihomoly přece nejlepší volba, práce na místě, které milujeme. Ale jak to tak v životě bývá i tato pro mnohé z nás vysněná brigáda je práce, jako každá jiná a nese i nějaká ta negativa. Protože tato brigáda byla i mým snem, který se už pře více jak rok splnil, tak mám za tu dobu už dost zkušeností. Protože tato série článků je na blogu ze všech nejoblíbenější a na mém instagramu jste mi někteří psali, kdy bude pokračování, tak tady pro vás mám další články o práci v knihkupectví. Původně jsem zamýšlela výhody a nevýhody této brigády jako jeden článek, ale protože jsem se více rozepsala, rozdělíme si to na dva články. Dneska se společně podíváme na výhody této brigády a za čtrnáct dní se na ty nevýhody.

Prostředí knih
Obrovská výhoda je určitě prostředí knížek. Práce mezi knížkami znamená překrásnou vůni knih, kterou miluje snad každý knihomol a celkově být obklopen knihami je určitým způsobem velmi příjemné a uklidňující. Určitě se lépe cítím mezi knížkami, než bych se třeba cítila v drogerii, vinárně nebo butiku s oblečením. (i když na těchto pracích samozřejmě není nic špatného) Pokud znáte ten pocit, když vejdete do knihkupectví, vdechnete vůni knih a cítíte se skvěle, tak si dokážete představit, jak je krásné být v takovém prostředí v práci!

Přehled o knihách
Velikou výhodou je mnohem větší přehled o knihách všech žánrů. Přehled získáváte aniž byste se museli nějak více snažit. Neustálým vybalováním nových knih, přerovnáváním regálů, vyřizováním internetových objednávek, odpovídáním na dotazy zákazníků nebo jen častým procházením prodejny se vám knížky vryjí pod kůži a budete mít mnohem větší přehled. Já jsem se najednou začala orientovat i v detektivkách, thrillerech, historických románech a jiných žánrech, o které se jinak až tolik nezajímám.

Novinky 
Taky je skvělé, že když vyjde nějaká nová knížka, na kterou dlouho čekáte, tak ji můžete okouknout prakticky ihned a nemusíte kvůli tomu nikam speciálně dojíždět. Když nám přijdou knížky, na které se těším, tak na ně kokám tak dlouho, dokud si je nakonec nekoupím. :D

Slevy na nákupy
Výhoda, která rozhodně potěší každého je sleva na nákup knih. Zaměstnanecká sleva je sice v každém knihkupectví jiná, ale většinou opravdu stojí za to.

Radost z dobře odvedené práce
Pokaždé, když někomu pomůžu vybrat knížku, nebo mu doporučím svou oblíbenou knihu, mám z toho neskutečnou radost. Baví mě doporučovat knížky a komunikovat se zákazníky, i když je to někdy náročné. Když mi někdo řekne, že hledá nějakou knihu a úplně zkomolí název, jméno autora nebo ví jen, jak vypadala obálka mám obrovskou radost, když se mi podaří knihu dohledat. Samozřejmě pokud je zákazník milý a ne protivný... Taky mě moc těší, když můžu někomu pomoct. Jeden pán například sháněl knihu o svém oblíbeném herci. Zjistila jsem, že kniha existuje, ale vyšla už před více jak třiceti lety a samozřejmě není dispozici. Našla jsem, že jí na Databázi knih někdo prodává. Protože už byl starší ročník a nevěděl, co to je a jak to funguje, tak jsem mu to všechno vysvětlila a napsala postup a odkaz na papírek. Pán byl nadšený a já jsem měla obrovskou radost, že jsem mu pomohla.

Milí zákazníci
Největší radost mi v práci, ale dokážou udělat milí zákazníci. Opravdu se takoví najdou, a i když jich je méně než těch protivných, tak ta radost, kterou na člověka dokážou přenést je mnohem větší. Jednou jsem například pomáhala paní s přítelem vybírat knížky, jako dárky k Vánocům, pro několik příbuzných a přátel. Věnovala jsem jim opravdu dost času a snažila se jim co nejvíce pomoct. Když odcházeli moc mi děkovali za milý přístup a ochotu, což už mi samo o sobě udělalo velikou radost. Ale o pár minut později se paní vrátila s tím, že mi dala poukázku na kafe zdarma ve Starbucks, jako poděkování. Tohle bylo neskutečně pěkné! Nebo jsem paní pomáhala vybírat knížky z jedné akce a když odcházela tak mi řekla, že kdyby každá prodavačka měla přístup, jako já, tak ji to nakupování začne možná bavit. Za tu dobu mi už spousta zákazníku dokázala vykouzlit úsměv na tváři. Každé poděkování a popřání pěkného dne je v dnešní době cenné. Takže určitě poděkujte pokud vám někdo věnuje čas a je na vás milý, je to sice jeho práce, ale je to pěkné a  pokud vám to přijde, jako samozřejmost, tak věřte, že pro většinu lidí není.

Doufám, že pokud jste váhali zda vyzkoušet brigádu v knihkupectví, tak do toho půjdete a uděláte si vlastní názor a vlastní seznam výhod a nevýhod. V příštím článku vám tedy popíšu nevýhody této brigády, aby jste měli s čím porovnávat. Určitě si přečtěte jak jsem si brigádu zařídila, nebo na to, jaký tam byl můj první den. Dejte mi v komentářích vědět, jakou brigádu jste už měli a co byla její největší výhoda a nevýhoda.

17 komentářů:

  1. Já bych v knihkupectví asi hrozně trpěla, že nemůžu všechno a pořád číst. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu! Je šílené kolik zajímavých příběhů si nikdy přečíst nestihneme...

      Vymazat
  2. Vždycky jsem si přála zkusit brigádu v knihkupectví, ale bohužel teď už je na to pozdě. :D Brigádu už nepotřebuji, jelikož chodím do práce, takže jedině by se mi poštěstilo v příštím životě:))

    Ale jsem ráda, že se ti tam líbí a že si to užíváš. Přeji ti to ^_^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Je sice škoda, že si to nikdy nezkusila, ale zase o tolik nepřicházíš, pořád je to práce. :D

      Vymazat
  3. Práce s knihami musí být super. :) Je jasné, že má i svoje negativa, tak jako všechno. :)
    Souhlasím s Betty, i já bych byla rozhozená z toho, že si chci všechny knihy kolem mě přečíst... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fajn, pokud budeš mít tu možnost, tak to určitě zkus :)

      Vymazat
  4. Anonymní20 září

    Brigáda v knihkupectví byl vždycky můj sen, dohromady jsem rozeslala cca 40 životopisů do několika různých knihkupectví v okolí, ale bohužel, vždy neúspěšně. Aktuálně mám úplně jinou brigádu, v úplně jiném odvětví, ale jsem tam maximálně spokojená, takže pokud se tam než dostuduji nic nezmění, asi už si to knihkupectví nezkusím. Každopádně jsem teprve v prváku na VŠ, takže zatím samozřejmě nic není jisté ��.
    Markét :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí, že jsi neměla štěstí, jako já. Každopádně je skvělé, že jsi si našla brigádu, která tě baví a jsi si s ní spokojená, protože to brigáda s knihami stejně nezaručí. Přeji ti, ať ti ta spokojenost vydrží. :)

      Vymazat
  5. To je skvělý jak je z toho článku vidět ta radost z práce :) já si vždy přála brigádně pracovat v trafice, abych mohla číst všechny časopisy, přece jen ve všech je 50% reklama a v tech ženských časopisech dalších 40% kosmetika a móda.. což mě nezajímalo, já byla spíš na nějaký rozhovory a tak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě nikdy nenapadlo, ale chápu to, je to taky super :D

      Vymazat
  6. Moc krásnej článek💕. A klobouček, že se takhle hezky staráš o zákazníky🙏.

    Verča ze Ztracena v Praze I Čas utíká rychleji, když pracuješ... I MŮJ ŽIVOT

    OdpovědětVymazat
  7. Já bych někdy chtěla pracovat v knihkupectví, ale teď jsou trochu jiné priority ohledně práce. Pořád si říkám, že až budu starší, tak se uchýlím někam mezi knížky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Veľmi pekný článok, prajem ti veľa šťastia k práci aj do budúcna, nech ťa neprestáva baviť. Práca s ľuďmi môže byť niekedy dosť vyčerpávajúca, ale je skvelé, že sa staráš o potreby a spokojnosť vašich zákazníkov. :3

    OdpovědětVymazat
  9. Stanislava01 listopadu

    Celý život jsem toužila pracovat s knihami,byla jsem a jsem milovnice knížek jenže jsem žila v blbé době ,je to jediný důvod kdy si přeji být mladá je tolik možností ,které jsme neměli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, ale určitě jste zase zažila spoustu skvělých věcí na místo toho. :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)