19. srpna 2018

Brigáda v knihkupectví #2 První den!

Pracovat v knihkupectví byl můj velký sen a když jsem zjistila, že mě vzali, myslela jsem, že se zblázním radostí! V minulém článku z téhle nové série jsem vám psala, jakým způsobem probíhalo moje hledání brigády a spousta z vás mi do komentářů psala své vlastní zkušenosti nebo to, že máte stejný sen a zajímá vás, jak se mi tam bude líbit. Takže jak jsem slíbila, článek o mém prvním dnu na brigádě je tedy!

Někdy v polovině července mi e-mailem přišli směny na srpen. Už předem jsem věděla, že nebudu pracovat pravidelně od pondělí do pátku, ale že tam budu třeba čtyři dny a potom budu mít týden volna a tak dále, což mi naprosto vyhovovalo, protože to pro mě znamená dost prázdninového času na čtení, kamarády a i dobu strávenou na chatě s rodinou.

První směnu jsem měla hned prvního a byla jen na 3 hodiny, abych se rozkoukala, zaučila se a pochopila jak to na prodejně chodí. Když jsem vcházela byla jsem strašně nervozní, protože jsem netušila co očekávat a taky mě děsila  představa vysvětlování dvěma pracovnicím se kterýma jsem se do té doby ještě neviděla, že to jsem já, TA nová brigádnice. Ale dá se říct, že jsem se obávala úplně zbytečně, protože až na mírně trapné první setkání, když jsem jim vykala a ony se tomu smáli s tím, že si všichni automaticky tykají, bylo vše naprosto super a obě na mě byli moc milé.

První dvě hodiny jsme strávili tím, že jedna z holek se věnovala zákazníkům a druhá mně. Vysvětlovala mi strašně moc věcí jako vyhledávání knih v systému, označení regálů, vizitek, záložek a katalogů, internetových objednávek a všemožných slev, doplňování regálů a spoustu důležitých věcí. Snažila jsem si všechno zapamatovat a pochopit a vlastně to i šlo. Potom už jsem se učila obsluhovat pokladnu, což už bylo složitější, ale i přes nervozitu jsem potom zvládla obsloužit své první zákazníky a dokonce bez problému nebo nějakého trapasu. (na ty došlo během dalších dnů, které už mám taky za sebou, ale to necháme zase na jindy) Pár lidem jsem potom pomohla najít knihu a měla jsem šílenou radost, že jsem začala chápat systémy a všechno mi šlo. Zákazníci nejspíš pochopili, že se zaučuji a mile, dokonce povzbudivě se na mě usmívali i ve chvílích, kdy něco trvalo déle, nebo jsem se musela optat holek. 

Poslední hodinu svojí první směnu jsem dostala dělat inventuru. Dostala jsem seznam, propisku a jednoduché instrukce a potom už jsem zapisovala počet kusů jednotlivých titulů v historickém regále. I když knihy z historie nejsou moje záliba, dělání inventury mě překvapivě dost bavilo.

Pak do dokončení úkolu jsem mrkla na hodinky a zjistila, že moje směna končí za dvě minuty a je čas jít. Ty tři hodiny tam utekly tak rychle, že tomu nešlo ani věřit. Byl to můj první pracovní den a strašně moc mě bavilo vše, co jsem dělala a učila se. Odcházela jsem s upřímným úsměvem na tváři a neuvěřitelnou radostí, že mám brigádu mezi knížkami, která mě šíleně baví a dokonce v příjemném prostředí a milém kolektivu a hlavně s myšlenkou na to, že se těším n další den, kdy mě čeká další směna, kde se naučím další věci a stihnu pořádně prozkoumat všechny knihy co prodáváme.

Doufám, že se vám článek líbil a alespoň trošku vám nastínil jak to vypadalo. Jak jsem psala, už jsem prožila i delší směny a určitě plánuji vám popsat své zážitky z něj v dalším článku. I když jsem tam strávila teprve pět dní jsem schopna tvrdit, že si pro sebe nedovedu představit lepší brigádu a naprosto to tam miluju! Jsem moc ráda, že jsem šla za svým snem, protože souhlasím s tím, že: "Když člověk něco hrozně moc chce a dá do toho vše co může, splní se to." Takže pokud taky sníte o brigádu v knihkupectví, nebojte se toho a zkuste to. Nenechte se odradit množstvím negativních článků a udělejte si vlastní názor. Když se vám tam nebude líbit odejdete, ale můžete z toho být nadšení jako já a mít brigádu, kterou budete milovat. Budu moc ráda, za jakýkoliv komentář s vaším názorem na práci v knihkupectví, jestli už jste to vyzkoušeli, nebo o tom třeba sníte. A pokud jste nečetli předešlý článek, mrkněte určiti na něj! Brigáda v knihkupectví #1 VZALI MĚ!?

Pokud mě ještě nesledujete na sociálních sítích blogu, například na facebooku a instagramu, tak vám doporučuji to napravit, aby vám neunikli další články nejen z této série nebo dokonce nějaká soutěž!

DALŠÍ ČLÁNKY Z TÉTO SÉRIE:
Brigáda v knihkupectví #3 Nejhorší zákazníci 
Brigáda v knihkupectví #4 VÝHODY a nevýhody

15 komentářů:

  1. Do knihkupectví jsem nedávno také chtěla jít, ale asi to vidím až po návratů z mateřské dovolené. Teď vydržím ještě kde jsem. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článek :)Taky jsem vždy chtěla jít do knihkupectví na brigádu :) Tak ať se ti tam líbí i nadále :)

    OdpovědětVymazat
  3. Docela ti to závidím. I když bych to brala jako práci :-) Ale bohužel, šance jsou tak malé...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě byla taky malá šance a jak to dopadlo?! Lepší je to zkusit! :)

      Vymazat
  4. Hrozně se mi líbí tvoje nadšení - já jsem brigádu v knihkupectví měla při studiu na vš a po ní. Fakt jsem si to užívala, ale byla v jednom nejmenovaném řetězci v Praze a brigádníci dělali všechno - příjem zboží, vratky, fakturování, objednávky (které mě mooc bavily), ale bylo to za tak nuzné peníze, že to pak nešlo dělat jako Hpp - ale dodnes když se sejdeme jako brigádníci tak si vykládáme tunu historek, že by Divné hlášky z knihkupectví lehce strčily do kapsy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je strašně fajn :) U nás je malá pobočka, takže je tam vždy jen jeden brigádník :D Ale už mám taky dost věcí, kterýma mě zákazníci šíleně pobavili :D

      Vymazat
  5. Super článek. :) Práce s knihami, to je sen snad každého knihomola, můj nevyjímaje. :) Je dobře, že jsi spokojená, přeju ať se ti v práci líbí i nadále. A pokud bys chtěla ještě připsat něco o tom, jak takový všední pracovní den probíhá... nebránila bych se. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsem moc ráda, že tě to baví číst! :) A moc ráda napíšu něco více :)

      Vymazat
  6. Přeji ti, aby ti tvé nadšení vydrželo i nadále. Zní to jako super práce :) Ale sama vím, že tohle počáteční nadšení nebývá moc dlouhé... vždycky jsem chtěla pracovat v kavárně, no pracuji tam druhým rokem a už to tak idylické a krásné jako na začátku není :D Každopádně blahopřeju, je super, že tě práce dělá šťastnou! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Chápu, ale myslím, že tím, že prázdniny jsou pryč a já tam budu chodit jen jeden den o víkendech, jen tak mě to neomrzí :)

      Vymazat
  7. Pěkný článek! Úplně tě chápu,že je to tvůj sen. Já mám ségru a ta pracuje v knihkupectví-miluje to tam a já jsem tam už jako doma. Vím o knížních novinkách, jak to chodí atd. V létě jsem tam měla brigádu a tím , že jsem to tam už znala tak mě to strašně bavilo a naplňovalo. Teď ségra čeká miminko, takže budou hledat náhradu, ale po mateřské dovolené by chtěla do knihovny. :) Moc ti přeju, ať se ti vše daří v tvé nové práci :)

    OdpovědětVymazat
  8. Valounek11 dubna

    Brigádu v knihkupectví bych klidně brala. Já kdysi kývla na nabídku práce na čtvrt úvazek v knihovně. Taková malá vesnická, dělala jsem tam při škole a zároveň to měla jako praxi, protože jsem studovala Literární dokumentaristiku v Hradci Králové na UHK. Škoda jen, že jsem se tenkrát setkala s hroznou nechutí vedení, respektive zřizovatele, tedy obce, někam to celé posunout a povýšit to na vyšší úroveň než "Vlasta Javořická pro starší dámy".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na lidech ve vedení a kolektivu záleží opravdu hodně. Sama jsem si zažila svoje xd

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)