2. srpna 2018

Kniha vs film Probuzení Simona Spiera

Pokaždé když dokoukám nějaký film, který je natočen podle knihy, kterou jsem četla neubráním se srovnávání, někdy je to obrovská kritika, většinou menší kritika s tím, že chápu odlišnost filmu a knihy, ale stvá se někdy, že jsem nadšená a nekritizuju vůbec? Ano, ale stalo se to jen jednou a to po dokoukání filmu Hvězdy nám nepřáli, který sice nebyl lepší než kniha, ale podle mě byl povedený, rozplakal mě stejně jako kniha a vůbec mě nezklamal. A proč ve článku o Simonovi řeším Hvězdy nám nepřály? Oba dva filmy jsou od stejné produkce a oba jsou podle knih, které miluji. Když jsem zjistila, že Simon bude od stejné produkce jako povedé Hvězdy měla jsem radost, že film bude stát za to. Ale...?

Příběh
Na začátku všeho byly nevinné emaily… Poté co se Simon zapomněl odhlásit ze školního počítače, najde jeho korespondenci spolužák Martin a začne ho vydírat. Simon je totiž gay a před svými spolužáky to stále tají. Poslední dny trávil korespondencí se zajímavým klukem ze školy s přezdívkou Blue a natolik se sblížili, že by zvlášť jeho nerad vystavil nějaké trapné situaci a pomluvám. Spolužáci dovedou být pěkní sígři! On by to ustál, ale co Blue? Zná ho zatím jen po síti, ale kdo je Blue doopravdy? Žádného kluka ze školy, co by byl gay, nezná… S nerdem Martinem ale není radno si zahrávat, a tak se snaží vyhovět jeho požadavku: dostat se co nejblíž Simonově nejlepší kamarádce Abby.

Film mě zklamal... On by celkově mohl být opravdu hodně dobrý, protože herecké obsazení bylo hodně povedené, hlavní dějová linka byla dodržená, povahy postav byli pěkně vykreslené a spousta věcí se povedla, ale bylo tam jedno velké ALE, které se nadalo odpustit. Film obsahoval tolik trapnosti amerického humoru až to bolelo. Myslím tim střeleného vlezlého zástupce ředitle, divnou učitelku a nezpočet trapných scén s Martinem. Chvíle, které jsou v knize vážné a tím úžasné byly shozené trapným "humorem". Chápu, že ve filmech nebývá spousta i důležitých scén kvůli času, což bylo i tady a dalo by se to pochopit, kdyby tam nebylo tak moc velké množství scén na víc, které ani nedávali smysl... Taky mi vadilo, že zrušili Simonovu starší sestru, nebo, že v knize Simon netušil kdo je Blue a ve filmu o tom skutečném dokonce přemýšlel, nebo změna povahy jeho mladší sestry. Ale bylo tam velké množství věcí, které se mi moc líbili, jak byli udělané, takže to neberte jako stoprocentní hate. 
 

Celkově jsem byla zklamaná, ale mohlo to být ještě mnohem, ale fakt mnohem horší. Jde o to, že jsem doufala ve víc. Pokud jste nečetli knihu, tak honem do ní, protože je úžasná a nebo zkuste alespň film, který se mým kamarádům, kteří knihu nečetli líbil. Pokud jste knihu přečetli, tak se na film mrkněte spíše po delší době po čtení, ale na vlastní nebezpečí, hrozí vám mírné naštvání. :D

Zajímal by mě i váš názor na knihu i film. Co se vás zaujalo více a jestli se teprve chystáte si knížku přečíst nebo se podívat na film.  Doufám, že se vám článek líbil. Mějte se hezky a užívejte prázdnin!

14 komentářů:

  1. Knihu jsem četla jako první a moc se mi líbila. Film měl nějaké rozdíly, ale nakonec mě taky potěšil. Když se zpětně ohlednu, tak po tematické stránce jsou oba projekty zajímavé, i když na nich není nic vyloženě úžasného .Ale bavilo mě to...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téma je opravdu dobře pojaté, jen za mě zpracování filmu oproti knize dost pokulhávalo no... Ale kdyby tam nebyly ty trapné, rádoby vtipné scény, byla bych z něj i nadšená.

      Vymazat
  2. Plánuji taky napsat srovnání! A upřímně musím říct, že mám docela podobný názor. Knížka byla prostě lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že souhlasíš! A kniha je prostě lepší vžydcky, není nad originál :)

      Vymazat
  3. Knihu jsem četla, hned jak vyšla. Takže jsem ji než došlo na film trochu pozapomněla. Na film jsem se těšila. Jaké bylo ale moje překvapení, když byl o něčem jiném. Já si to spletla s knihou Will Grayson, Will Grayson. Tu bych taky ráda viděla zfilmovanou. Když půl filmu čekáte na jinou knihu, tak je něco špatně. Kniha úžasná, film měl mnohem na víc, ale nevytáhl to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to musel být hodně velý šok, když očekávaš jinou knihu :D Jen nechápu, jak ses mohla splést, když se film jmenuje Já Simon, ale chápu, taky někdy něco popletu :D Máš pravdu, kniha boží, film měl na víc...

      Vymazat
  4. Hvězdy se mi taky moc líbily! A film mě v určité míře taky zklamal. Jak píšeš, typické amerikanismy, úplně to ztrácelo na humoru, kterému jsem se v knize pořád smála. Ztráta Alice mi fakt chyběla a to vůbec podstatná část věcí. A navíc, jak přemýšlel nad tím, kdo mu píše, jak si pořád vymýšlel, kdo to asi je, podle toho, s kým se bavil - Bram, Lyle, Cal - jak tam první skočil Bram, fakt jsem se naštvala, že to jako hned prozradili? Až pozdě mi došlo, že to vážně byli kluci, které si Simon představoval, že to jsou oni, a ségře jsem tak bohužel vyzradila děj :'D Ten film se od knihy zatraceně liší a u Simona budu stopro stát za názorem, že kniha je tisíckrát lepší. Ale tolik mi to zase nevadilo. Když to beru odděleně, že film neměl žádnou předlohu, tak se to dá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Taky jsem byla úplně naštvaná, že to prozrazují, ale pořád jsem doufala, že je to představa a kamarádce jsem to nevyspoilerovala. :D

      Vymazat
  5. Tak já zatím nečetla ani neviděla, ale chystám se. Super shrnutí, aspoň vím, že mám napřed číst knihu. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Neviděla jsem film, ani nečetla knihu. Tu mám ale už koupenou a leží mi v knihovničce, jakmile dočtu Malevil, který mám momentálně rozečtený, jdu na Simona :) Na film jsem plánovala brzy zajít, ale teď teda nevím... takový ten trapnohumor americký moc nemusím, pokud tam ale není v nějak extra velké míře... no, asi si spíš počkám, až bude film zdarma na internetu, aby mi kdyžtak nebylo líto těch peněz :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás v kině už ho dávno nehrají, takže jsem si ho stahovala z internetu a jsem ráda, že jsem ho v kině nestihla, protože bych byla jenom zklamaná... A přeji ti, aby se ti knížka líbila tak jako mi :)

      Vymazat
  7. Já jsem knižní předlohu teda nečetla, ale tenhle týden jsem koukala na film - a ten se mi překvapivě hodně líbil. Ano, ten americký humor trochu tahal za uši i za oči, ale jinak milá oddechovka, která měla hlavu i patu a dokázala chytnout. Chápu, že to strašně souvisí s tím, že nemám s čím srovnávat a po přečtení bych nejspíš nebyla tak spokojená. Knížku mám ale každopádně napsanou na seznamu a jsem na ni zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že když jsi nečetla mohl se líbit, ale v moje případě by se mi nelíbil i tak, protože ten americký humor mě zabíjel :D Tak ti přeji, aby se ti kniha líbila :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)