30. prosince 2019

Jaké knihy jsem dostala k Vánocům?

K vánočním dárkům pro mě neodmyslitelně patří knížky. Už jako malá jsem pod stromečkem vždy našla alespoň jednu knihu a čím jsem starší, tím větší z nich mám radost. Nejenže moje láska ke knihám rok od roku roste stejně jako délka seznamu knih, které za rok přečtu, ale taky už si knihy opravdu přeji a dostávám nějaké ze svého dlouhého seznamu přání. Nestane se tedy, že bych dostala knihu, která by mi například žánrově nesedla, ale zároveň přesně nevím, jaké příběhy pod stromečkem najdu. Tento rok se mi těch nadělených knížek sešlo hodně, takže jsem se rozhodla vám je představit a říct vám, proč jsem si je přála. Jsou tady opravdu dost zajímavé kousky, takže věřím, že najdete i nějakou inspiraci ke čtení.


Ze života knihomolky 
Tato knížka je sbírka obrázků, které komicky zobrazují život knihomolů. Autorka v ní s humorem vykreslila různé situace, které knihomolové zažívají dennodenně. Neodolala jsem tomu a už jsem do ní nahlídla. I po té malé části, kterou jsem zatím přečetla můžu říct, že je to naprostá bomba! Nejenže jsem se zatím našla snad ve všech zobrazených situacích, ale taky jsem se hodně zasmála. Neskutečně se těším až si tuhle knihu prolistuji celou a jsem si naprosto jistá, že se k ni budu často vracet. Přála jsem si ji, protože jsem už od autorky četla knihu Introvertka v hlučném světě, která byla skvělá (i přes to, že se nepovažuji za úplnou introvertku), a tak jsem věděla, že pobavím i u této knihy a více se v ní najdu. 

O čarodějnici, která se nenechala upálit
Tuto sbírku poezie jsem ve své knihovničce rozhodně mít musela. Napsala ji Amanda Lovelance, která je autorkou jedné z nejlepších knih, jakou jsem kdy četla, a to sbírky poezie O princezně, která se zachránila sama. Autorka v knize popisuje hrůzy, které si ve svém životě musela prožít, ale také to, že to dokázala a jak to ovlivnilo její život. Čtení této knihy mi dalo neskutečně mnoho a pomohlo mi to přenést se hrůzy, které jsem si prožila sama. Je úžasné, že se autorka dokázala vypsat ze svých pocitů a pomoct tak nejen sobě, ale spoustě dalších lidí. Jsem neskutečně zvědavá, co mi dá další její kniha.

iPohádka
Pohádka, ve které je království připojeno k internetu a princezna je na sociálních sítích. Už jen kvůli tomu originálnímu námětu tato knížka podle mě rozhodně stojí za přečtení! Autorem knihy je Karel Kovář, tedy český youtuber Kovy. I přes to, že rozhodně nepatřím k divákům youtube scény, Kovyho sleduji a mám jeho tvorbu velice ráda. Naprosto zbožňuji jeho humor, a proto jsem si jistá, že se u knížky nejedou zasměji. Protože už jsem četla jeho prvotinu Ovšem vím, že umí psát poutavě a zajímavě, takže se na jeho moderní pohádku nemůžu dočkat už od doby, kdy jsem se dozvěděla, že vznikne. Už jsem dokonce přečetla pár prvních stránek a jsem nadšená. 

Bajky Barda Beedleho
Knížka z nejpopulárnějšího fantasy světa tedy skvělého Harryho Pottera. Musím se přiznat, že jsem ji ještě nečetla a stejně tak ještě nemám přečtenou celou Harry Potter sérii, ale už se moc těším, až to budu mít čas postupně napravit. Řadím se totiž mezi velmi malou část lidí, kteří za celé své dětství nečetli ani neviděli žádný díl Harryho Pottera a nebýt mojí skvělé kamarádky nepoznala bych tento úžasný svět až do dneška. Už jsem tedy viděla všechny díly a četla zatím ten první a postupně si rozhodně chci přečíst všechny. V knihovničce už mám celou sérii v novém vydání a jsem moc ráda, že k nim přibyly a Bajky Barda Beedleho. 

Kreativní zápisník
I když to není úplně tak knížka, ale zápisník, tak jsem se rozhodla ho do tohoto seznamu zařadit. A to protože si myslím, že o něm většina z vás neslyšela, ale mohl by vás zaujmout. Jedná se o zápisník, který slouží pro rozvoj vaší kreativity. Je ideálním pro všechny, kteří píší, ale také malují nebo třeba skládají hudbu. V zápisníku je o obrovské množství úkolů, které podpoří vaši kreativitu a zároveň jsou i zábavné. Už jsem některé vyzkoušela a jsem z toho opravdu extrémně nadšená. Rozhodně ho můžu všem kreativním tvůrcům doporučit a neskutečně se těším na plnění dalších úkolů.

Muffin a čaj, Koláčky a spiklenci
Tato dvoudílná série od mladého českého spisovatele Thea Addaira se stala velice oblíbenou a mě už od samého začátku hodně zaujala. Jedná se o lgbt romantické knížky pro mládež. Jsem moc zvědavá, jak Theo píše a jestli překoná kvalit zahraničních autorů, od kterých jsem četla knihy se stejným námětem. Rozhodně věřím, že ano a už se nemůžu dočkat až se do této milé sladké série pustím.



Já mám z těchto knížek obrovitánskou radost a neskutečně se těším na čtení každičké z nich. Doufám, že se Vám článek líbil a nějaká kniha, kterou jsem vám představila, vás zaujala a nadchla stejně jako mě. A taky doufám, že jste pod stromečkem našli to, co jste si přáli a užili si překrásné Vánoce. Budu moc ráda, když mi do komentářů dáte vědět, co jste pod stromečkem našli vy a z čeho jste měli největší radost!

18 komentářů:

  1. Muffin a čaj je fakt boží, snad se brzy dostanu k druhému dílu.

    OdpovědětVymazat
  2. Ze života knihomolky si chci po Novém roce půjčit v knihovně, bude se mi hodit do čtenářské výzvy. Ta poezie vypadá zajímavě a taky se bude hodit do výzvy. Bajky Barda Beedleho jsem četla několikrát, Harryho Pottera prostě miluju. A tu lgbt sérii jsem četla nedávno a to bylo boží. Strašně sladký a milý, ale zároveň se to dotýká i vážných témat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé :) určitě doporučuji i Knihomolku i poezii! A na bajky i muffina se neskutečně těším.

      Vymazat
  3. Jinak ta série Muffin a čaj mi přijde mnohem lepší než Já, Simon, což je stejná tematika.

    OdpovědětVymazat
  4. Ke knihám gratuluji. Je vidět, že Ježíšek nešetřil. :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Bajky vypadají pěkně, já mám tu modrou starší verzi vydání :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem původně chtěla to starší vydání, ale už se nedá sehnat. Ale i tohle je krásné :)

      Vymazat
    2. to urcite, ted jeste doplnit zbytek, aby ladily :-D

      Vymazat
  6. Ze života knihomolky se mi moc líbí. Pouze jsem do ní nahlédla, ale moc se mi líbila :)

    Na iPohádku mám hodně svůj názor, kterým tě nechci moc odrazovat :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, to chápu. A docela dost by mě ten tvůj názor zajímal :D

      Vymazat
  7. Zo života knihomolky nutne potrebujem! Vyzerá to úžasne, musím sa po knižke niekde v knižnici alebo kníhkupectve poobzerať.
    Rozprávky Barda Beedla odporúčam všetkými desiatimi, je to také rýchle a oddychové čítanie, a keďže si ešte nečítala posledné časti série, len videla film, tak ti jedna rozprávka možno trochu objasní okolnosti. :) Ja sa zrovna radím k tej väčšej, Harrym Potterom posadnutej skupine, takže táto oblasť literárneho sveta je moja veľká srdcovka.
    A tuším konečne siahnem i po knižke Muffin a čaj, už dlho po nej pokukujem (navyše, knižky s LGBT tematikou mám veľmi rada) a myslím, že je to presne ten typ príbehu, ktorý sa mi popri štúdiu bude čítať jednoduchšie než práve Vojna a mier. :D
    Dostala si veľmi peknú nádielku, ja som si tento rok pod stromčekom našla len jednu knihu (a dve do školy), ale tuším si to čoskoro sama vynahradím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám velikou radost, že tě Ze života knihomolky zaujala stejně jako mě! :) Už se moc těším až se do Bajek pustím a lgbt literaturu mám taky ráda, takže i na tu se nemůžu dočkat! Myslím, že máme hodně podobný vkus na knihy :D Jinak lepší jedna kniha než žádná! :D

      Vymazat
  8. Dostala jsi moc fajn kousky, já z nich četla Ze života knihomolky a Bajky, ale dá se říct, že na zbytek se chystám. Já měla největší radost z Koraliny, protože byla překvapení, zbytek jsem si vybrala sama. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překvapení jsou úžasné! Užij si čtení :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)