5. prosince 2019

Guinnessova kniha rekordů 2020

Kniha, kterou zná celý svět, tedy Guinnessova kniha rekordů. Tato kniha je encyklopedie, která shrnuje a zaznamenává světové rekordy ze všemožných oblastí. Od lidských činností přes přírodu až k vědě a technice. Toto knížka vzniká každoročně už od roku 1951, kdy ji vymysleli u jednoho hospodského sporu. Tehdy se dohadovali, které lovné ptactvo je nejrychlejší v Evropě, a tak vznikla myšlenka rekordy zaznamenávat do knihy. Teď je tato kniha známá po celém světě, je překládaná do obrovského množství jazyků a lidé dělají neskutečné šílenosti, aby se nějakým novým rekordem mohli zapsat do nejnovějšího vydání. Je neskutečně zajímavé si touto knihou listovat a pročíst si, co všechno jsou lidi schopní pro rekord udělat. Krom bláznivých rekordů tady samozřejmě najdeme i normální, přesto velmi zajímavé rekordy.


Guinnessovu knihu rekordů 2020 mi ke spolupráci zaslali z Knihcentra, za což jim moc děkuji, protože jsem opravdu moc ráda, že jsem měla příležitost si knížku prolistovat a dozvědět se o nějakých světových rekordech!

Pročítat si tuto knihu je neskutečně zajímavé a zábavné. U některých rekordů jsem se pravdu zasmála a u některých jsem byla naprosto v šoku. Určitě to není knížka, kterou můžete číst postupně od začátku do konce a celou najednou. Nejlepší je si knížku neustále prolistovávat a objevovat další a další zajímavé rekordy. Já jsem stále nepřečetla všechny z nich, ale veliké množství ano a opravdu mě baví si rekordy pročítat a dozvídat se nové informace. Myslím si, že je hodně zajímavé mít takovou knížku doma a občas do ní jen tak nakouknout.

Jak už jsem psala, tak každým rokem vychází nové vydání Guinnessovy knihy rekordů, které je pokaždé jinak zpracované. Přibývají nové rekordy, ubývají ty starší a méně zajímavé. Kdyby se do knihy jen připisovaly další a další rekordy, tak by byla nejen příšerně dlouhá, ale také nezajímavá. Její tvůrci neustále přidávají nové tématické oblasti a také mění grafické zpracování knihy.

Grafické zpracování tohoto vydání je velice povedené. V knížce je obrovské množství fotek, které jsou pěkné a dotvářejí zážitek z listování knížkou. Kniha je i přes velké množství fotek a barev přehledná a dá se v ní dohledat téma, které vás zrovna zajímá a podobně.

V této knize dokonce najdete časovou osu, na které si můžete zjistit, co se stalo právě nějaká konkrétní den. Například na mé narozeniny dosáhl nějaký Američan největší vzdálenosti, jako lidská dělová koule... :D

Celá kniha se mi hodně líbí, ale i přes to je tu jedna věc, která mě neskutečně vytočila. A to český překlad, konkrétně počešťování ženských příjmení. Celkově mi to neskutečně vadí, když vidím, že někoho přejmenují a přidají české -ová. Bohužel se to u nás děje úplně ve všech oblastech. Ve sportu, v knižní scéně se jmény autorů i jejich postav... Ale takové hrůzy, jako tady jsem nejspíše viděla poprvé. Selena Gomezová, Ariana Grandeová, Emma Watsonavá nebo dokonce Billie Eilishová. To je opravdu děs a doufám, že se dožiji doby, kdy tohle přejmenovávání skončí.

Celkově hodnotím knížku hodně pozitivně. Je velmi zajímavá a zábavná a můžu se k ní neustále vracet. Jsem moc ráda, že mám jedno vydání Guinnessovy knihy rekordů doma a moc děkuji, že mi jej Knihcentrum.cz zaslalo. Určitě vám můžu doporučit si knihu domů pořídit a myslím si, že je to hodně dobrý nápad na Vánoční dárek!

6 komentářů:

  1. Kniha vypadá moc dobře. :) Nad některými Guinessovými rekordy ale zůstává rozum stát. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pamatuji si, jak jsem si každý rok půjčovala tyhle knihy z knihovny a žasla údivem :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká recenze! Já bych si teda asi knihu nekoupila, připadá mi to zbytečné. Ale na podívání určitě fajn :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)