23. srpna 2018

Knižní TAG: Buď..., anebo... #1

Knižní tagy neskutečně ráda čtu a tentokrát jsem se rozhodla taky jeden napsat. Nejvíce mě zaujal TAG Buď, anebo... a inspirovala jsem se na blogu Blog (bohémské) bohemistky, tak jdeme na to!

Číst jen ženské autorky, anebo muže autory? 
Vybrala bych si ženské autorky a to z toho důvodu, že jsem doposud četla mnohem více knížek od žen, protože mých pět oblíbených spisovatelů jsou v tuto chvíli všechno ženy a hlavně, to bych si už jako nikdy nemohla přečíst Harryho Pottera?!

Nakupovat buď jenom v knihkupectvích, anebo na e-shopech?
Na sto procent knihkupectví! Já miluju to, když se půl hodiny brouzdám kolem regálu a přemýšlím, kterou knížku si odnesu tentokrát, i když to většinou vím od začátku a přišla jsem pro tu konkrétní... Prostě jsem moc ráda, když  mám knížky na očích a vybírám... Ale musím uznat, že občas nakupuju i na e-shopech a miluju ten pocit, když mi přijde balíček a těším se až ho rozbalím! Ale kdybych si musela vybrat, zvolím knihkupectví.

Vidět nejdřív filmovou verzi knihy, anebo naopak nikdy nemít možnost vidět film?
Nikdy nemít možnost film, protože většinou mě ten film jenom zklame a myslím, že kdybych neměla možnost na filmové verze koukat, bylo by to pro moje nervy nejlepší. :D

Číst buď jenom papírové knížky, anebo pouze e-booky?
Papírové! Ještě jsem žádnou e-knihu nepřečetla. Nemám čtečku a z mobilu to prostě nedokážu číst, není to ono...

Být buď recenzent z povolání, anebo spisovatel?
Opravdu bych si přála být recenzentem z povolání a práce v nakladatelství je mým snem, takže v tomhle mám celkem jasno, ale nebudu tvrdit, že jsem nikdy nesnila napsat knihu, nebo jsem to nezkoušela.

Buď mít více času na čtení, anebo více peněz na knížky?
Vzhledem k tomu, že jsem člověk, který si čas na čtení udělá vždy, i když to znamená nenaučit se na test z chemie... :D Tak bych rozhodně brala více peněz na knížky!

Buď zbožňovat knížku, kterou všichni nesnáší, anebo nesnášet knihu, kterou všichni milují?
Asi by mi úplně nevadila ani jedna z možností, ale přece jen bych raději byla ten kdo bude kritizovat nějakou knihu, kterou miluje celý svět, než abych pořád poslouchala jak každý neustále kritizuje knihu, kterou miluju.

Buď být knihkupec nebo knihovník?
Knihkupec. Představa brigády v knihkupectví byla mým snem už dlouhou dobu, který se dokonce splnil, ale představa pracovat v knihovně mě nikdy nelákala. Upřímně pracovat tak celý život, jakože na plný úvazek bych nechtěla ani v knihovně, ale ani v knihkupectví, ale jako brigádu to miluju.

Buď přečíst jednu knihu ročně, ale dobře si ji zapamatovat, anebo sto a naopak si z nich nic
nepamatovat?
Jednu a rok? V žádném případě! Co bych pak dělala? Bylo mi opravdu líto, kdybych zapomínala na knížky, které jsem si zamilovala, ale bohužel by to tak muselo být. Ale pořád by mi zůstal ten požitek z knihy během jejího čtení, který je k nezaplacení.

Buď nedokázat číst v dopravním prostředku, anebo v leže?
Nemoct dělat obojí je dost na nic, ale nakonec bych se vzdala čtení v leže, i když to miluju, nejvíce na pláži! Protože každé ráno cestou do školy, každou cestu domů ze školy, nebo když jedu do práce, nebo cestou na chalupu... Pořád čtu a nedokážu si představit, jak pomalu by ta cesta ubíhala bez knihy!

Psaní tohohle TAGU mě neskutečně bavilo a až zase jednou najdu nějaký knižní, který mě zaujme určitě ho napíšu! Doufám, že se vám článek líbil a příště už se zase můžete těšit na recenzi.

Knižní TAG: Buď..., anebo... #2

10 komentářů:

  1. Super tag :) i když někdy se rozhodnout není vůbec jednoduché. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Občas jsem musela přemýšlet fakt dlouho :D

      Vymazat
  2. Tak v odpovědích se téměř nelišíme, se vším s tebou souhlasím až na jeden bod... já osobně bych raději byla spisovatelkou než recenzentkou :) Ale ani to není špatná představa... :)
    Jinak super tag! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý nápad na tag! Skoro ve všem s tebou souhlasím :) Já bych raději byla knihovnicí, ale moje vysněná profese je dětská sestra :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý tag! A taky pěkně těžký. U toho předchozího jsem celkem věděla, jak volit, ale tady bych nad tím musela přemýšlet fakt dlouho. :D

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)