13. ledna 2019

Nejhorší knihy za rok 2018

Rok 2018 už nám skončil, a protože jsem se v posledních článcích ohlížela na to jaký byl, v knižním slova smyslu, přišla chvíle podívat se i na ty nejhorší knížky, na které jsem v tom roce narazila. Protože v článku Nejlepší knihy roku 2018 se jich objevilo pět, tak i tentokrát jsem knížek vybrala pět. Předem upozorňuji na to, že netvrdím, že jsou to všechno úplně špatné knihy, ale pouze pět nejhorších z přečtených za rok 2018. Tyhle knížky mě z nějakého důvodu hodně zklamaly, a proto bych je rozhodně nedoporučovala. Ale je mi jasné, že se najdou lidi, kterým se tyhle knihy naopak líbily, což chápu, každý máme jiné názory a já vám teď osvětlím ty svoje!


Terapie sdílením
Tahle knížka je zpracovaná chatovými konverzacemi a jde o "rozchodové věty". Původně tento projekt začínal na Instagramu, kde autorky zveřejňovaly rozchody z chatů, které jim lidé posílali. Můj názor je takový, že tato kniha neměla nikdy vzniknout a celé to mělo zůstat jen na sociálních sítích. Knížka má primárně sloužit k pobavení a já se u ní zasmála maximálně tak pětkrát, což mi z těch 300 stránek vážně nestačí. Ale dobře, je možné, že je chyba ve mě a prostě mi nesedl styl humoru, protože opravdu znám lidi, kteří se nad knihou zasmáli... Jenže to bohužel nebyl jediný problém, který jsem s knihou měla. Nejvíce mi vadily fotky, které v knize jsou, protože byly úplně mimo mísu, hodně nekvalitní a občas dokonce nechutné... Za mě je kniha opravdu veliká zbytečnost a škoda papíru. 

Devadesátkrát jinak
Od této knihy s nádhernou letní obálkou jsem očekávala příjemné letní oddychové čtení a pořád nechápu, že to bylo až tak špatné. Anotace sice zněla hodně dobře, ale zpracování bylo příšerné. Knížka má téměř nulový posun děje, takže je to hrozně nudné čtení, protože se tam vážně skoro nic neděje. Postavy v knize jsou opravdu na zabití a neustále mě vytáčelo jejich chování. To jak se k sobě v knížce chovaly ty dvě nejlepší kamarádky do teď vůbec nechápu, protože to nebylo kamarádství, ale úplné sobectví. A velké mínus knížka má, protože jediné co řeší, je změna povahy hlavní hrdinky, což mi celkově přijde jako hloupost. Vůbec bych neřekla, že knihu napsal dospělý muž, bylo to jako od 13leté holky...


Předobrý život
Tohle je další ukázkový případ něčeho, co je knihou úplně zbytečně. Tato hodně útlá knížečka je proslov J. K. Rowling k absolventům Harvardu. Celkově jde o 80 stránek proslovu, který je ale maximálně na polovině z celkového počtu stran, protože zbytek tvoří vycpávkové obrázky, které jsou tam přesně proto, aby kniha byla delší... Za mě je to moc pěkný proslov, ale jako kniha jen ždímání peněz ze známého jména. 


Replika
Nejvíce ze všeho mě zklamala kniha Replika a to ne protože by byla ze těch pěti knih úplně nejhorší, ale protože jsem očekávala dokonalý příběh a skončilo to tak, že jí mám už přes půl roku nedočtenou! Tahle kniha pro mě měla být dokonalostí, protože má originální nápad, dokonce se čte ze dvou stran, což je pro mne novinka. Ale především je to kniha Lauren Oliver, od které jsem před čtením této knihy četla jen knihu Chvíle před koncem. Tu jsem si zamilovala na tolik, že jsem autorku skoro uctívala. :D A pak jsem vzala do ruky tuhle knihu a zděsila jsem se nad divným stylem psaní a nudností příběhu, který postrádá smysl. Nechápu jak je možné, že jedna kniha od autorky je v letošních nejlepších knihách a druhá v těch nejhorších... Rozhodně jsem zvědavá na její ostatní knihy, protože teď nevím, co si o autorce myslet.











První láska
Tahle knížka se dělí na dvě části. V první části nějakým způsobem plyne děj, ale prakticky se tam nic moc zajímavého neděje. Ale především je v té části všechno hrozně nereálné a absurdní. Celé mi to připadalo jako bláznivá představa malé zamilované holky, která ji prolítá hlavou před spaním... A pak najednou přišla druhá část knihy, kdy naprosto násilně přecházíme z nereálného šílenství do vážné situace a brutálního hraní na city. Opravdu to se mnou nic neudělalo, protože to bylo tak moc násilně nacpané do příběhu, že jste to těm hrdinům prostě ani nevěřili.

Těchto pět knížek vám za sebe rozhodně nemůžu doporučit, ale věřím, že se mezi vámi najdou i takoví, kterým se některé z knížek naopak líbily. Rozhodně mi to můžete napsat a vysvětlit, proč se vám kniha líbila, hodně by mě zajímaly názory ostatních a důvod, proč má tyto knihy někdo jiný naopak moc rád. Pokud by vás zajímalo, které knihy vám z celého srdce doporučuji, určitě si přečtěte můj, mnohem pozitivnější článek Nejlepší knihy za rok 2018. Těším se na vaše komentáře a názory na tyto knihy a budu ráda, když mi dáte vědět nejhorší knížky za minulý rok podle vás!

16 komentářů:

  1. Naštěstí jsem je nečetla. I Repliku jsem si rozmyslela zavčas... :-P

    OdpovědětVymazat
  2. Taky právě přemýšlím, jaké knihy byly loni nejlepší a jaké nejhorší :) Z těchto jsem nečetla ani jednu a nejspíše se jim i vyhnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tě po mé kritice chápu, ale rozhodně o nic nepřijdeš…. :D

      Vymazat
  3. Včera jsem otevřela Devadesátkrát jinak a přečetla jsem z toho dvě stránky a hned ji zase zavřela. Myslím, že víc stránek není potřeba. :D A co se týká Repliky, kterou jsem jako jedinou z tvého výběru četla, tak mě docela překvapila. Nebylo to nic světoborného, ale námět i provedení knihy bylo skvělé, dokonce mě bavilo knihu převracet, takže já si určitě druhý díl nenechám ujít. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně tě chápu. :D Především v názoru na knihu Devadesátkrát jinak, ale i v názoru na Repliku. Myslím, že u této knihy mým největším problémem bylo především obrovské očekávání... A styl psaní a ten každému sedne jiný. :)

      Vymazat
  4. Ďakujem za varovanie, určite budem na pozore a dám na Tvoje rady :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co! Jsem ráda, že si tím ušetříš zklamání. :)

      Vymazat
  5. Žádnou z nich jsem nečetla, naštěstí. Za mě nejhorší kniha mého minulého roku je Deváté dítě, viz můj blog: O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  6. Z tebou zmíněných knih jsem četla jen Repliku a Devadesátkrát jinak. Devadesátkrát jinak pro mě byl takový průměr, neurazil ani mi nevyrazil dech. Ovšem Replika se mi moc líbila a dost mě překvapilo, jak dobrá byla. :D Pro mě byl největším zklamáním jednoznačně Sníh nebo popel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že každý to vnímá jinak, jsem ráda, že jsi si to čtení na rozdíl ode mně užila :) Sníh nebo popel mě zklamal už jen tím množstvím negativních recenzí... Zatím se na knížku sama ani nechystám.

      Vymazat
  7. Žádnou z knih jsem nečetla, Terapii sdílením mám tedy doma, dostala jsem jako dárek a musím souhlasit.

    OdpovědětVymazat
  8. Za mě byla nejhorší knížka Oheň probuzení, dlouhá a nudná.

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)