22. ledna 2019

Knižní TAG: Jaký jsem čtenář?



Ať jste pravidelní čtenáři tohoto blogu už  samého začátku, několik měsíců, nebo i jen pár dnů, nejspíš toho o mě moc nevíte. Možná víte, že mi je sedmnáct, nebo že moje oblíbená knížka je Slunce je také hvězda... Ale každopádně mě neznáte a já bych vám časem chtěla o své maličkosti říct více. Dneska jsem si pro vás připravila TAG, ve kterém se pro začátek dozvíte, jaký jsem čtenář.

1. Máš doma určité místo pro čtení?
V tomhle se shodnu s velkým množstvím knihomolů, protože i já čtu především zašitá ve svém pokoji na posteli. Je to pro mě nejpohodlnější a mám u ní i přidělanou lampičku na čtení, takže i po nocích nemám žádný problém. Vůbec si neumí představit, že bych doma četla někde jinde! 

2. Záložka nebo náhodný kus papíru?
Dříve jsem žádné záložky neměla a byla jsem schopná si urvat kousek papíru prakticky z čehokoli, abych měla čím zakládat stránky, dokonce jsem používala čisté papírové kapesníčky! Teď bych to rozhodně neudělala a v každé rozečtené knize mám vždy vloženou jedině záložku a nic jiného. Nevím kdy ten zlom nastal, ale každopádně mě ty záložky baví!

3. Můžeš přestat číst kdekoliv chceš nebo musíš dojít ke konci kapitoly, na konec strany a podobně?
Protože hodně čtu v autobuse a ve vlaku, kde trávím hodně času cestováním do školy, nebo do práce, často mi to vyjde tak, že nestihnu dočíst kapitolu a musím vystoupit. Sice mi to není moc příjemné, ale už jsem si zvykla. Každopádně si to hlídám tak, abych alespoň vždy dočetla stránku do konce. A pokud čtu někde v pohodičce doma, na dovolené a tak dále, vždy do konce kapitoly.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Nejím a nechápu jak někdo může během čtení zvládat jíst, protože já bych to obojí na jednou ani nedokázala dělat... Ale určitě piju, v tohle zimním období miluju horký ovocný čaj nebo dokonalost jménem kakao a v létě cokoliv, co osvěží.

5. Můžeš číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
Nevadí mi to, jsem schopná se při puštěné televizi dokonce učit, ale u obojího mnohem více preferuji ticho. 

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
I když mi vadí, že to dělám, posledním dobou mám často rozečtených i  přes pět knih. Ale postupně bych chtěla dočíst všechno rozečtené a postupně se vrátit ke čtení jedné, maximálně dvou knih najednou, protože mi to tak více vyhovovalo a nenechávala jsem knížky rozečtené třeba půl rou, jako teď.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Potichu! Nesnáším čtení nahlas, protože mám ještě někdy ze čtvrté třídy trauma z toho, že mi nešlo čtení  nahlas a do teď mi to před třídou vadí. Ale třeba předčítat malým dětem pohádky mi nedělá problém vůbec, asi protože mě při přeřeknutí hned neopravují. :D

8. Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
Ne, nikdy bych si dobrovolně nekazila ten čtenářský zážitek. Ale musím se přiznat, že jedna kniha mě pár desítek stránek před koncem donutila nakouknout na úplný konec, protože bych nevydržela to napětí ohledně jedné mé oblíbené postavy. Pokud vás to zajímá, tak to byla Illuminae, opravdu skvělá kniha mimochodem.

9. Píšeš do knih?
Nikdy bych do knížky nic nenapsala propiskou, ale zatím jsem nikdy nepoužila ani obyčejnou tužku. Bylo by mi prostě líto si knihu popsat a tím ji v mých očích znehodnotit. Vůbec ale neodsuzuju nikoho, kdo si třeba zvýrazňuje citáty a tak dále. Je to jejich knížka a je to jen na nich. U čtení knížek na recenzi si na věci, které si chci nějak zaznačit, používám lepíky, na které popřípadě něco napíšu. 

10. Jakou knížku máš rozečtenou? Jakou knihu se chystáš číst?
Zrovna čtu dvě knihy, které mi byly zaslány na recenze, takže se můžete těšit! Jedna knížka je Evoluce a druhá první díl Rafaelovy školy. Až je dočtu, mám v plánu dočíst všechny knížky, které mám rozečtené už dlouhou dobu. Pokud by vás informace ohledně toho, co zrovna čtu zajímaly pravidelně, začněte mě sledovat na instagramu, kde se tohle všechno dozvíte i s průběžnými názory na dané knížky.

11. Jak nacházíš nové knihy ke čtení?
Často mě nějaká knížka zaujme na jiném knižním blogu, ale nejvíce nových knih nacházím na instagramu od obrovského množství úžasných lidí v knižní komunitě.

12. Kdy jsi začala číst?
Ke čtení mě přivedla především moje češtinářka, kterou jsem měla na nižším stupni gympu. Každý měsíc jsme měli přečíst jednu knížku a pak o ní napsat a i mluvit před třídou. To byl důvod, proč jsem četla pravidelně už ve svých jedenácti letech a našla si lásku ke knížkám.


13. Jak často si kupuješ knihy?
To se hrozně moc liší podle situace. Samozřejmě to ovlivňuje moje finanční situace, ale taky počet knížek, které zrovna vychází a já mám na ně z nějakého důvodu dlouho zálusk. Kupuju si především knížky, které mě hodně zaujmou, další díly do rozkoupené série, nebo knihu mých oblíbených spisovatelů. Pro ostatní chodím do knihovny. 

14. Jak často se podíváš na poslední stránku knihy?
Jak už jsem psala výše, v knížkách nepřeskakuji a na poslední stránky prostě nekoukám, protože nechci, aby mi cokoli prozradily.

Tak já doufám, že jste se o mě něco nového dozvěděli a že vás článek bavil! Příště pro vás už budu mít zase nějakou recenzi, takže pokud jí nechcete zmeškat a pořád ještě nejste pravidelnými čtenáři tohoto blogu, měli by jste to napravit! A určitě mi dejte do komentářů vědět, jestli jste stejní čtenáři jako já, nebo právě naopak!

10 komentářů:

  1. Ještě bych měla otázku: Máš účet na databazeknih.cz nebo na cbdb.cz?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Účet mám na obojím, ale aktivní jsem jenom na databázi knih :) Pod jménem Alyssana.

      Vymazat
  2. Skvělý TAG, ráda jsem se o tobě dozvěděla něco víc. Tyhle články mám, mimo recenze, nejraději. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu skvělý TAG! ♥
    Ani já nesnáším čtení nahlas, naposledy mi to stačilo na střední škole, kdy jsem četli básně, a ty po nás chtěla naše češtinářka číst s procítěním a plynule! No jednoduše katastrofa. :D
    Co se týká tvé oblíbené knihy, Slunce je také hvězda, na tu jsem neskutečně zvědavá! Viděla jsem, že teď Albatros Media a Humbook lákají na filmové zpracování, takže mám co dělat, abych knihu stihla do června přečíst. Dala jsem si na tento rok trošku větší plány se sériemi, které se mi za roky nakupily doma, tak snad to stihnu! :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! To čtení básní taky znám, hrůza! :D Doufám, že ti na Slunce je také hvězda zbyde čas a zamiluješ si jí tak jako já! :) A přeji více času na čtení!

      Vymazat
  4. Jů, to je pěkný tag! Asi si do budoucna vypůjčím ;).

    OdpovědětVymazat
  5. Konečne taký tag, ktorý aj stojí zato :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)