29. ledna 2019

RECENZE: Evoluce: Město přeživších

Kniha Evoluce: Město přeživších je novinka ve světě young adult literatury, kterou byste rozhodně neměli přehlédnout. Jde o napínavý dobrodružný příběh v originálním dystopickém světě, který nezaujme jen svou cílovou skupinu, ale i starší čtenáře. 

Autorem knihy je německý spisovatel Thomas Thimeyer, který napsal velké množství úspěšných knih a získal nespočet literárních cen. Mezi jeho oblíbené činnosti patří především psaní dobrodružných příběhů, ale také ilustrování a grafika. Občas také navrhuje knižní obálky nejen ke svým knihám.

Příběh této knížky vypráví o skupince studentů, kteří letí na výměnný pobyt do spojených státu, ale během letu se stane něco podivného a letadlo je nuceno nouzově přistát. Všichni cestující hned na první pohled zjišťují, že něco není v pořádku. Celé letiště je opuštěné a zarostlé a nikde není ani náznak nedávné lidské přítomnosti. Město si zpátky vzala příroda a světu vládnou zvířata. Po prozkoumávání okolí hlavní hrdinové zjišťují, že život, jak ho znali přestal existovat a to nejspíš už hodně dávno. Všude okolo nich na ně číhá jen nebezpečí a dokonce to vypadá, že se proti nim spikla zvířata... A lidé? Po těch není nikde ani stopa, kde všichni zmizeli?

Knížka je celá psána v er-formě, což já osobně nemám zrovna v oblibě, ale tady mi to vůbec nevadilo a naopak se to k příběhu perfektně hodilo, protože si s tím autor dokázal perfektně pohrát. Příběh díky tomu ukazuje pohled hned několika hlavních postav, což bylo skvělé, protože se jako čtenáři dokážete vcítit do všech z nich. Velkou výhodu to mělo například v situacích, kdy se skupinka rozdělila na tři části a každá nějakou chvíli prožívala něco jiného. Vy díky tomu máte přehled o každé ze skupinek a získáváte mnohem více informací a máte nad příběh skvělý nadhled. Na začátku knihy nouzově přistává celé letadlo, ale nemusíte se bát, že by autor zakomponoval tak veliké množství postav, skvěle to promyslel a primárně řešíme skupinku asi deseti lidí.

Postavy v knize jsou moc pěkně popsány, každá z nich má svůj specifický charakter, způsob myšlení a životní příběh. Sledujeme, jak se vypořádávají s těžkou situací, která je potkala, jak vznikají nová přátelství a i lehce nastíněná láska. Některé postavy si zamilujete, některé vám mírně polezou na nervy, ale to byl jasný záměr autora. 

Příběh je moc pěkně a jednoduše napsán a zhruba od třetiny vás totálně vtáhne do sebe. Určité pasáže jsou dost napínavé a tajemné, což se mi hodě líbilo. Okolí je popsáno vždy jen lehce, ale je to dostačující a alespoň v knize nenarazíte dlouhavé nudné popisy okolí. 

Jediná výtka k této knize se týká pár nepřeložených anglických výrazů, sice se neobjevovaly moc často, ale pro čtenáře, který nemá ani základní znalost angličtiny, můžou být mírně matoucí. 

Celkově knihu hodnotím opravdu hodně pozitivně, protože mě neskutečně bavila a zaujal mě námět a myšlenka knížky. Rozhodně si přečtu pokračování, na které se moc těším, protože mě neskutečně zajímá, jak příběh bude pokračovat. Určitě vám tuto knížku doporučuji, ale přistupujte k ní, jako k lehčímu dobrodružnému čtení pro mládež. 

Tato recenze vznikla na základě spolupráce s KNIHCENTRUM.cz, kterým moc děkuji za recenzní výtisk a příležitost přečíst si tuto knihu. Pokud byste o ni měli zájem, koupíte ji za výhodnou cenu na jejich stránkách tady. Budu moc ráda, když mi do komentářů dáte vědět, jestli vás knížka zaujala! A pokud mě ještě nesledujete na sociálních sítích (instagram, facebook), tak to určitě napravte, protože přicházíte o spoustu tipů na čtení a hlavně soutěží!

8 komentářů:

  1. Evoluce mi má brzy přijít,po tvé recenzi se na knihu těším ještě víc. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vzala jsem ji do ruky v knihkupectví a přečetla jsem naráz asi 30 stran. Tyhle náměty mě baví. Měla jsem obavy z toho, jestli to nebude až moc laděné pro mládež, ale vypadá to, že si to zaslouží zařazení na seznam k přečtení.

    OdpovědětVymazat
  3. Po této knize pokukuji a po tvé recenzi mi je jasné, že si jí pořídím :) Námět mě také zaujal a o to víc, když slyším, teda spíše čtu, pozitivní ohlas :)

    www.klarin-svet.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám velikou radost, užij si čtení! :)

      Vymazat
  4. Díky tvé recenzi se na tuto knihu velice těším, až jí zahlédnu v knihkupectví, hned si jí koupím. Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám neskutečno radost! Snad se ti bude líbit jako mně. :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)