24. května 2019

KNIŽNÍ POVÍDÁNÍ #1 Svět knihy, knižní přírůstky, přečteno a rozečteno...

V této nové sérii článků se společně ohlédneme za různými aktuálními tématy ohledně knih a knižního světa. Chci vám tady vždy trošičku přiblížit svůj knihomolský život a popovídat si o tom co právě čtu, jaké pro vás chystám recenze a články, co zajímavého jsem za poslední dobu přečetla nebo pokud to bude zrovna aktuální rozebrat nějaké knižní akce, které se nedávno konaly nebo se teprve blíží. Věřím, že si knižní povídání užijete stejně jako já a pokud budete mít k čemukoli co dodat, tak napište své názory a dodatky do komentářů, budu se na ně moc těšit.

Svět knihy 2019
Před dvěma týdny se v Praze jako každý rok konal knižní festival Svět knihy. Já jsem tam letos zavítala úplně poprvé, protože to do Prahy mám docela daleko. Pokud jste o této akci ještě nikdy neslyšeli, jedná se o festival pro čtenáře všech knižních žánrů v jakémkoli věku. Festival probíhá pět dnů a každý den tady najdeme neskutečně velké množství zajímavého programu, jako jsou například různé přednášky, besedy, rozhovory a dokonce autogramiády českých i zahraničních spisovatelů. Na Světě knihy má stánek téměř každé české nakladatelství či knihkupectví, které nabízejí své knížky s úžasnými slevami. Probíhá zde i velké množství soutěží a rozhodně nechybí ani úžasné foto stěny.


Já jsem na Svět knihy jela v sobotu, protože tam už druhým rokem probíhala Humbook stage od Humbook festivalu, což je festival zaměřený na literaturu pro mladé. Na jejich stagi jsem strávila nejvíce času, protože mě zaujala většina jejich programu. Byly zde například překladatelky fantasy knížek, dabérky audioknih nebo mladí čeští spisovatelé. Celý den jsem si neskutečně moc užila, protože jsem ho zároveň strávila s úžasnými lidmi a jsem moc ráda, že jsem tuto akci poznala na vlastní kůži. Jediné, co mě nemile překvapilo, byly ohromné davy lidí, kterými se prodírat byl někdy opravdu boj a večerní VELMI deštivé počasí. 

Knižní přírůstky
Během posledního týdne mi v mé knihovničce přibyly dvě knížky. Obě dvě v rámci spolupráce, takže vám je představím, ať víte na jaké recenze se v brzké době můžete těšit. První balíček, který mi dorazil by od Knihcentra, ze kterého mi poslali knížku Říkala si o to, která se stala letošní Novinkou měsíce a zároveň byla namluvena do audio verze. Jedná se o román o znásilnění. Téma této knihy mi přijde velmi důležité řešit a jsem na knihu velmi zvědavá. Druhý balíček mi zaslal český spisovatel Vítězslav Jareš. Přišla mi jeho nová knížka Zavěšená pizza, což je kniha plná humorných povídek.

Přečtené knížky
V květnu jsem zatím přečetla jen dvě knihy a to první díl Rafaelovy školy a knihu Tohle všechno je pravda. Rafaelova škola je fantasy série od české spisovatelky Renáty Štulcové, která je plná magie, víl a přátelství. I když se mi knížka moc líbila a s radostí ji můžu doporučit, něco mi v ní úplně nesedlo, takže pokud vás o knize zajímá více koukněte se na recenzi, kterou jsem pro vás už stihla napsat. Druhá knížka, kterou jsem přečetla, tedy knížka Tohle všechno je pravda se četla neskutečně rychle, protože je z velké části napsána rozhovory. Její námět i zpracování byli velmi originální a zajímavé. Zápletku jsem bohužel odhadla velmi brzy, ale i přesto mě konec velmi překvapil a ještě potřebuji čas, abych si v hlavě srovnala myšlenky a názor na knihu, takže recenzi pro vás teprve chystám. V tuto chvíli mám rozečtený komiks Drama a ještě dnes rozečtu knihu Říkala si o to. 

To je pro tentokrát všechno, ale brzy se uvidíme u nového článku a věřím, že i u nějakého dalšího knižního povídání. Já moc doufám, že vás článek bavil a budu moc ráda za vaše názory v komentářích. Pokud by vás zajímalo něco konkretního, co bych podle vás do dalšího knižního povídání měla zahrnout, tak mi určitě dejte vědět a já se o to pokusím. Byli jste na světě knihy?

12 komentářů:

  1. Skvělý článek! :D
    Já jsem byla na SK již podruhé a užila jsem si to ještě více než minulý rok. Ani počasí mi nezkazilo náladu. :D Co se týká pořízených knížek, tak na SK jsem se neudržela a celkový počet je 18. Ano, 18 knih, a vůbec nevím, kdy je přečtu, ale musela jsem je mít! ♥
    Na knihu Říkala si o to jsem velmi, velmi zvědavá, ale dostala se ke mně dřív audiokniha, namluvená Klárkou, a na tu se těším ještě víc! Slyšela jsem tu ukázku, a já nemám slov. Vím, že Klárka má ráda tu knížku, a jsem za ni moc ráda, že ji mohla namluvit. Takže se moc těším, až zjistím, jak se ji to podařilo. :D A očekávám, že jenom dobře! :D
    A Drama je skvělý komiks! ♥ Četla jsi Úsměv a Ségry? Je to od stejné autorky, a všechny tři komiksy patří mé nejoblíbenější. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tak krásný komentář! :) Těch 18 knih je opravdu šílené číslo, ráda bych taky tolik nakupovala, ale moje peněženka je pořád nějak proti tomu... :D Říkala si o to jsem si sice původně plánovala poslechnout od Klárky, ale když se ke mně dostala tištěná verze knížky, tak si audio verzi poslechnu jindy, každopádně jsem taky na Klárku velmi zvědavá. Úsměv mám přečtený a moc se mi líbil a Ségry plánuji po Dramatu, které mě zatím moc baví. :)

      Vymazat
  2. Super článek. Já jsem na Světu knihy pracovala, takže jsem tam byla všechny 4 dny a prostě to tam miluju. Je tam neskutečně nabouchaný program! Myslím, že je to rok od roku lepší a lepší.

    Kniha Říkala si o to, vypadá dost zajímavě. Kouká na mě ze všech blogů a článků, tak možná, že se na ní třeba taky vrhnu.

    Jinak máš chybku v první větě pod Knižní přírůstky :).

    Verča ze Ztracena v Praze I Co mi dělá radost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu, i upozornění na chybičku. :) Svět knihy je opravdu skvělá akce a jsem moc zvědavá na další ročník, kde už pojedu s tím, že budu vědět, co od toho očekávat. :)

      Vymazat
    2. No teda Alyss, ty tam máš tu chybu pořád😁!

      Vymazat
    3. Úplně jsem zapomněla jí opravit. :D Už tam teda konečně není. :D

      Vymazat
    4. Já jsem votrava votravná, viď🙈?

      Vymazat
    5. Vůbec ne! Jsem opravdu ráda za upozornění. :)

      Vymazat
  3. Letos jsem bohužel na Svět knih nedorazila, bohužel jsem musela být v práci. Fíha, ani si nepamatuji, kdy jsem tam byla naposledy. Dva roky zpátky? Možná tři?
    Příští rok to musím napravit!:)
    Jinak díky za knižní tip, ta Zavěšená pizza vypadá suprově, myslím, že na léto bude podobná četba ideální! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě knížka Zavěšená pizza zaujala, taky si myslím, že to bude skvělé letní čtení a jsem na ni moc zvědavá. :)

      Vymazat
  4. Moc pěkný článek. Je to dobrý nápad, takhle se podělit o zajímavosti ze svého života. :)
    Já se na Svět knih nedostala - asi je to nějaké moje prokletí, ale stejně jako loni jsem přesně v tomto termínu ulehla s horečkou... :( Snad se povede příští rok. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jsem opravdu ráda, že se ti článek líbí. :) Moc mě mrzí, že ti Svět knihy už po druhé v řadě nevyšel, budu držet palce, ať se tam konečně dostaneš příští rok a pořádně i to užiješ! :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)