12. května 2019

RECENZE: Jak se úspěšně učit

Spousta studentů řeší otázku správného a především nejefektivnějšího učení. Knížka Jak se úspěšně učit s podtitulem Nejlepší strategie a techniky vznikla právě proto, aby nás naučila pracovat se svým mozkem a představila nám spoustu praktických tipů, návodů a cvičení, které nám s učením zaručeně pomůžou. 

Kniha Jak se úspěšně učit byla napsána dvojicí autorů, kteří mají velké množství zkušeností v tomto oboru. Psycholog Eberhard Hofmann a výchovná poradkyně a pedagožka Monika Löhle se spojili, aby vytvořili knihu, která může pomoct spoustě studentům a zodpoví na spoustu otázek ohledně učení.


Kniha je rozdělená na čtyři hlavní částí. 

První část se zaměřuje na učení a paměť jako na celek. Zaobírá se fungováním paměti, asociačním učením a učení elaborací, vizualizací jako metodou elaborace a strukturováním, které paměť podporuje. Tato část knížky mi přišla zajímavá, ale neodnesla jsem si z ní moc rad, které bych nějak aplikovala během svého učení. Ze všech částí pro mne byla nejméně užitečná, ale metoda pořizování zápisků mě zaujala a pokusím se ji někdy využívat.

Druhá část řeší složky úspěšného učení. Mezi nimi najdete například time managment, motivaci k učení, různé relaxační techniky a také plánování učení. Tato část knihy pro mne byla rozhodně nejaktuálnější a nejnápomocnější, protože jsem díky ni jednoduše řečeno zjistila jak se "dokopat" k učení. Našla jsem tady spoustu užitečných tipů k tomu, jak si plánovat čas a k učení se motivovat, což jsem opravdu potřebovala a jsem za to velmi ráda. 

Třetí část popisuje už samotné učení, kde je zahrnuto například tvoření prezentací, jazyky a matematika, učební typy studentů nebo i emoční a imunitní systém při učení. Tuto část knihy jsem vnímala jako velmi užitečnou především kvůli tématu tvoření prezentací které je pro mě aktuální a taky kvůli tématu učení slovíček a tipům pro učení matematiky. 

Čtvrtá část se zaměřila už konkrétně na to, jak zvládnou zkoušku. V této části je zahrnuto uvolnění a relaxace, techniky pro eliminování škodlivých myšlenek a testy o zkoušky, jako například jejich různé druhy, jak se na ně připravit či jak vypracovávat zadání. Tato část mi přišla velmi zajímavá, ale její rady se mi budou hodit především až před maturitou, která mě čeká za rok. A to především ty metody relaxace a dýchání řekla bych!

Knížka Jak se úspěšně učit vám po přečtení opravdu dá, co slibuje. Každý si z nic odnese trošku něco jiného a každého zaujme jiné téma, ale věřím, že každému v učení nějak pomůže. Rozhodně vám ji doporučuji si jí přečíst, protože jen samotné čtení o učení dost motivuje k tomu se učení více věnovat.

Tato kniha je velmi přínosnou a jsem moc ráda, že jsem se k ní díky nakladatelství Grada dostala. Moc jim děkuji, že mi knihu zaslali k recenzi a pokud jsem vás na ní nalákala určitě si jí pořiďte na jejich stránkách za skvělou cenu! Jak to máte s učením vy, potřebujete nějaké tipy nebo to zvládáte?

Pokud ještě nesledujte můj facebook nebo instagram, tak to rozhodně napravte, protože vám díky tomu neunikne další zajímavý článek, jiné tipy na čtení nebo dokonce soutěže!

2 komentáře:

  1. Anonymní12 května

    Ta knížka vypadá zajímavě :) dívala jsem se, že ji mají u nás v knihovně. Do maturity už ji sice využít nestihnu, ale věřím, že na vysoké se mi ještě bude hodit :D Děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem moc ráda, že tě knížka zaujala a věřím, že její tipy na vysoké uplatníš. :D Přeji hodně štěstí u maturity!

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)