18. května 2019

RECENZE: Rafaelova Škola Vílí křídla

Rafaelova Škola je fantasy série od české autorky. V této sérii prozatím vyšlo pět dílů a autorka v současné chvíli připravuje další.  První díl této série jsou právě Vílí křídla, ve kterých se seznamujeme s magickým světem, který autorka vytvořila a prožíváme dobrodružství malé víly Mariny. Knížky si získaly opravdu velké množství fanoušků jak u mladších čtenářek, tak u dospělých žen a i proto mě velmi zajímalo, co na sérii řeknu já.

Autorkou knížky je česká spisovatelka Renata Štulcová, která má na svém spisovatelském kontě hned několik knížek, ale Rafaelova škola je rozhodně tou nejúspěšnější. Tato její série vychází pod nakladatelstvím Maitrea, které mi sérii Rafaelova škola společně s autorkou zaslalo k recenzi a já jim za to rozhodně moc děkuji.


Příběh knížky se z největší části odehrává na osmiletém gymnáziu jménem Rafaelova škola, což je škola pro magická stvoření jako jsou víly, nágy, fauni, nymfy a dryády. Hlavní hrdinkou knížky je dvanáctiletá dívka jménem Marina, která žije společně s tatínkem a prarodiči, protože její maminka beze stop zmizela ještě v dobu kdy byla Marina malinká. Protože si to její maminka vždy hodně přála, nastupuje Marina na Rafaelovu školu, kde zjišťuje, že je víla a dozvídá se o magickém světě. V prvním díle série se především seznamujeme se světem magických stvoření, poznáváme Marinu, její učitele a spolužáky. A taky společně s Marinou pátráme po její zmizelé mamince. 

Knížka je napsána velmi jednoduchým jazykem, takže se čte opravdu snadno. Autorka umí psát tak, aby příběh byl čtivý. Děj knihy plyne moc hezky a příběh je krásný a zajímavý. Moc se mi líbilo, jak knížka byla dětská a čistá bez různých intrik mezi hlavními hrdiny, protože to jsou především děti. A ještě musím pochválit grafickou stránku knih, protože obálky jsou nádherné, každá knížka má vlastní barevnou záložku a uvnitř knihy jsou krásné ilustrace.

Můj největším problém s knihou byl to, že je hlavní hrdinkou dvanáctiletá dívka, se kterou mi nejspíš kvůli jejímu nízkému věku a jinému myšlení dělalo problém se sžít. Proto jsem knížku četla o dost déle než jiné knihy a na její čtení jsem musela mít opravdu náladu.

Knihu vám určitě doporučuji si přečíst, protože je opravdu moc miloučká a věřím se najde další obrovské množství lidí, kteří se do magického světa Renáty Štulcové zamilují. I když jsem se prozatím nestala největší fanynkou této série, tak mě její čtení rozhodně bavilo a těším se na další díly. Věřím, že pro dívky ve věku právě okolo těch dvanácti let je série úplně ideální a budou z ní nadšené. Ale šanci by jí určitě měli dát i čtenářky, které nezapadají do této věkové kategorie. Opravdu mě zajímá, jestli jste o sérii již slyšeli, tak mi to můžete dát vědět do komentářů.



6 komentářů:

  1. O téhle sérii jsem hrozně moc slyšela a stále nad ní přemýšlím, tak uvidím. Jinak recenze super! A chtěla jsem se zeptat, jak jsi spolupráci navázala? Oni napsali tobě nebo ty jim? Předem děkuji a měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autorka mě kontaktovala s žádostí o recenzi. :) Moc děkuji za pochvalu!

      Vymazat
  2. to je prave ten duvod, proc si hodne prebiram knihy, uz se snazim spise cist s postavami starsimi dvaceti let, protoze uz to neni tak mlade a naivni :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto to chápu. :) Mě zatím vyhovují knihy s náctiletými hrdiny, kterým je tak okolo sedmnácti, protože jsou mi hodně blízko. Ale kniha z pohledu dítěte mi už tolik nesedla.

      Vymazat
  3. Tak ja mám rada knihy o fantasy a podobne takže tento by som si aj zaobstarala :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)