26. září 2019

KNIŽNÍ POVÍDÁNÍ #3 Audioknihy, Humbook, Láskohledači...

V tomto už třetím dílu série článků knižní povídání se zase společně ohlédneme za různými aktuálními knižními tématy z knihomolského světa a do mého knihomolského života. V těchto článcích si s vámi chci popovídat o tom, co právě čtu, nebo co zajímavého jsem v poslední době přečetla, jaké neobvyklé články pro vás chystám, nebo jaké nové knížky mi přibyly v mé knihovničce. Když to bude zrovna aktuální, tak probereme chystané knižní akce, nebo si shrneme ty, které se nedávno konaly. Nebo si popovídáme o úplně jiném knižním tématu, které bude zrovna aktuální, takové tu mám dneska rovnou dvě. Věřím, že si knižní povídání užijete stejně jako já a že se třeba dozvíte něco nového z knižního světa. Pokud budete mít k jakémukoliv tématu, co dodat, tak určitě dejte vědět vaše názory a dodatky do komentářů, moc se na ně těším!


Audioknihy
Nedávno jsem začala poslouchat audioknížky, protože mě k tomu přivedla jedna nepříjemná okolnost. Podařilo se mi způsobit si otřes mozku, což znamenalo týdenní klid doma se zákazem používání všech elektronických přístrojů a samozřejmě i čtení knih. Představa týdenního zírání do zdi mě vyděsila, ale naštěstí mě napadlo vyzkoušet poslech své první audioknihy. A tak vznikla má nová vášeň a láska k audioknížkám. Za těch pár dní jsem už poslechla tři, jsem v polovině čtvrté a vím, že audioknihy budu poslouchat i nadále. Je to totiž velmi praktické, během poslouchání můžete dělat milion různých aktivit. Takže můžete uklízet, umývat nádobí, malovat se..., cokoliv a u toho poslouchat nějaký skvělý příběh příběh. Další obrovská výhoda je, že vypravěč dokáže díky svému přednesu posunout příběh na ještě vyšší úroveň, díky emocím, změnám hlasu a podobně. Výhod audioknih je opravdu hodně a pokud budete mít zájem, můžu tomu věnovat samotný článek. Nebo vám můžu napsat recenze na audioknížky, které už mám poslechnuté.

Humbook
Už za pár dní vypukne úžasný knižní festival Humbook! Je to festival, který se věnuje young adult literatuře, má velice pestrý program a dokonce pozvané úžasné zahraniční spisovatelé. Na letošní ročník například přijede Jay Kristoff spoluautor legendární série Akta Illuminae a autor velmi oblíbené Nikdynoci. Já jsem na Humbooku byla minulý rok poprvé a naprosto jsem si tento festival zamilovala. Nejde jen o skvělý program, ale hlavně o skvělou atmosféru této knižní komunity. Je úžasné se s některýma osobně potkat a na chvíli si popovídat. Na Humbooku se dokonce začaly nosit kostýmy různých knižních postav. Já jsem loni žádný kostým sice neměla, ale tento rok ho mít budu! Společně s dalšími dvěma kamarádkami budeme mít skupinový kostým. Rozhodla jsem se, že vám to už nebudu zatajovat. Půjdeme za obálky ze série Selekce! Nemáme to úplně propracované, prostě barvu šatů podle obálky, zrzavou paruku a korunku, ale stejně si myslím, že to bude úžasné! A co vy, pojedete na letošní Humbook? A budete mít kostým, prozradíte jaký? Pokud na Humbook dorazíte a někde mě tam uvidíte pobíhat v zrzavé paruce, určitě za mnou můžete přijít prohodit pár slov. :)

Láskohledači
Minulý týden vyšla moje nejočekávanější kniha tohoto měsíce, Láskohledači od české spisovatelky Terezy Barvíkové. Na knížku se tak moc těším, protože se s Terkou díky mému psaní recenze na její předchozí knížky už známe osobně, a tak mě ještě o to více zajímá, jaká bude její nejnovější kniha! A taky jsem zvědavá, jestli bude vidět v jejím psaní nějaký posun od posledních knih. Knížku mi k recenzi poskytlo nakladatelství Grada, u kterého kniha vyšla. Nakladatelství mi po domluvě poslalo hned dva výtisky této knížky, protože jsem se rozhodla s ní uspořádat další knižní štafetu. Ta bude zahájena už zítra na mém instagramu, takže pokud máte zájem, můžete se zapojit i vy. A pokud nevíte, co znamená knižní štafeta, tak se mrkněte na poslední díl knižního povídaní, kde ji vysvětluji a rozebírám, jak probíhala má první knižní štafeta. Knížku si plánuji přečíst během příštího týdne a neskutečně se na ní těším.

Pro tentokrát už je to všechno, ale už brzy se uvidíme u dalšího článku a samozřejmě i u dalšího knižního povídání. Kde si určitě popovídáme o Humbooku, knižní štafetě, nebo křtu knihy Láskohledači. Pokud by jste v dalším knižním povídání chtěli probrat něco konkrétního, tak mi dejte vědět. A do té doby se můžete podívat na první dva články z této série, kde řeším například Svět knihy, nebo zmíněnou knižní štafetu. Doufám, že jste si článek užili a už se moc těším na vaše reakce!

6 komentářů:

  1. Hrozně to uteklo a Humbook je za dveřmi, ani jsem si to neuvědomila, až nedávno, když jsem nakoukla do kalendáře, když jsem chtěla plánovat víkendy v říjnu :) Moc se tam těším, ale besedy teď vypadají jinak sestavené, tak jsem zvědavá, jaké to bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem hrozně zvědavá a už se nemůžu dočkat! ❤️

      Vymazat
  2. Tak na ten Humbook by som veľmi rada šla, no je to pre mňa dosť veľká diaľka. :D Knihy Selekcia milujem!!! Veľmi rada by som videla vaše kostýmy. ♥

    Prajem ti pekný deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, tak třeba příští rok vyrazíš na cestu! :D Nějakou fotku v kostýmech hodím na ig, tak se můžeš potom podívat. ❤️🙊 moc děkuji! 💕

      Vymazat
  3. Na Humbook nakonec jedu, letos poprvé, podařilo se mi totiž vyhrát lístek. A už se moc těším, i když zatím pořádně nevím, co mě čeká :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to gratuluji k výhře, máš štěstí! 💕 Věřím, že si to užiješ!

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)