10. června 2019

KNIŽNÍ POVÍDÁNÍ #2 Knižní štafeta, přečteno a rozečteno, knižní přírůstky...

Je tady druhý díl nové série článků, ve které se spolu ohlédneme za různými aktuálními knižními tématy z knihomolského světa. Cestou těchto článků si s vámi chci popovídat o tom co právě čtu, jaké pro vás chystám recenze a články, co zajímavého jsem za poslední dobu přečetla, jaké knížky mi přibyly v knihovničce, nebo pokud to bude zrovna aktuální rozebrat nějaké knižní akce, které se nedávno konaly nebo se teprve blíží. Věřím, že si toto knižní povídaní zase užijte jak vy tak i já a pokud budete chtít k čemukoliv něco dodat, budu moc ráda za vaše názory a poznatky, které můžete psát do komentářů.


Knižní štafeta
Už před nějakou dobou přišel Humbook s nápadem na knižní štafetu. Pokud nevíte, co knižní štafeta je, tak jde o to, že si člověk , který štafetu organizuje vybere knihu, kterou do štafety zašle a taky vybere pár lidí, kteří budou knížku postupně číst. Každý z nich bude do knihy během čtení vpisovat různé své myšlenky a nápady, muže si podtrhávat citáty, lepíkovat a podobně. Tímto způsobem kniha projde rukama několika čtenářů a popsaná se vrátí k původnímu majiteli, který štafetu zorganizoval. Mě se tento nápad opravdu hodně zalíbil, protože mi přijde úžasné své myšlenky během čtení sdílet s jinými čtenáři a číst si i jejich poznatky.

Proto jsem se rozhodla sama jednu takovou knižní štafetu zorganizovat a pomocí svého instagramu jsem sehnala tři úžasné holky, které se do mé štafety zapojily a postupně si přečetly knihu, na které jsme se společně domluvily. Četla se knížka Nevím kudy kam a už zhruba po dvou měsících se knížka vrátila zpátky ke mně. Zrovna ji mám rozečtenou a jsem neskutečně nadšená z toho, číst všechny poznámky, které mi tam holky nechaly. Je to úplně jiný pocit, než číst normální prázdnou knihu. Mám opravdu radost, že jsem knižní štafetu zkusila, protože poznámky od holek jsou často vtipné, nebo mi mluví přímo z duše, takže je čtení mnohem zajímavější a zábavnější. Pokud by vás ke štafetě zajímalo více, tak všechno najdete na mém instagramu, kde mám přímo výběr storíček Knižní štafeta. Je tam průběh štafety od holek, moje rozbalení balíčku když se mni knížka vrátila, nebo první pocity ze čtení. Postupně budou přibývat mé názory na příběh a nějaké ukázky poznámek od holek. 

Určitě plánuji někdy zase uspořádat další knižní štafetu, protože jsem se do toho opravdu nadchla. Pokud by jste se sami do mojí štafety chtěli zapojit, tak určitě sledujte můj instagram, kde budu zase hledat čtenáře. Sama jsem se rozhodla do jedné knižní štafety zapojit a v rámci ní budu číst knížku Naslouchač, tak jsem na nic moc zvědavá. A taky na to, jaké bude do knihy vpisovat. Budu moc ráda, když mi dáte do komentářů vědět, jak jste na tom s knižními štafetami, jestli jste o nich už slyšeli, zda vás zaujaly, nebo už dokonce máte nějaké zkušenosti.

Knižní přírůstky
V mé knihovničce mi za poslední dobu přibyly jen dvě knihy a obě k recenzi v rámci spolupráce od nakladatelství Grada, takže se určitě brzy můžete těšit na jejich recenze. První z nich je kniha Normálně jiní, což je příběh, který je hodně srovnávaný s knihou Hvězdy nám nepřály. Jsem opravdu zvědavá, jaká kniha bude a i na srovnání s legendárním příběhem od Johna Greena. Druhá z nich je kniha Elegantní hřích, což je erotický román, který mi hodně doporučovala kamarádka. Sama moc erotické romány nečtu, každopádně jsem hodně zvědavá, jaká knížka bude. Pokud jste nějakou z knih četli dejte mi určitě vědět, jaká byla!

Přečteno a rozečteno
V tuto chvíli čtu tedy především Nevím kudy kam ze své štafety, ale mám taky rozečtený komiks Drama. Nevím kudy kam je zajímavá knížka, která je plná krásných myšlenek a citátů a jsem opravdu hodně zvědavá, jak se bude celý příběh vyvíjet. Drama je komiks, který čtu jen jako odpočinkové čtení a zatím mě moc nenadchnul. Grafika je pěkná a příběh mile dětský, ale zatím tomu něco chybí. Od stejné autorky jsem už četla komiks Úsměv, který se mi docela líbil, protože jeho námětem jsou rovnátka, které sama bohužel mám a v knize jsem se často našla. V poslední době jsem přečetla jen knihu Říkala si o to, na kterou můžete ještě tento týden očekávat recenzi. Prozatím se můžete podívat na článek Rozečteno, kde z této knihy popisuji své první pocity. 

To bude pro tentokrát všechno, ale už hodně brzy se uvidíme u nového článku a zanedlouho určitě i dalšího knižního povídání. Ráda bych s vámi příště probrala například své čtecí plány na léto a  mé oblíbené letní romantické knížky. Pokud máte něco, co by jste si přáli v dalším knižním povídání, tak mi můžete dát vědět. Doufám, že vás článek bavil a moc se těším na vaše komentáře. :)

6 komentářů:

  1. O knihe Normálne iný som ešte nepočula a môžem pridať na svoj knižný wishlist. ;)

    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mně určitě bude stát za pozornost! Můj názor potom uvidíš v recenzi. :)

      Vymazat
  2. Knižní štafetu jsem zaregistrovala a myslím si, že je to naprosto úžasný nápad. :) Jediné co by mi asi trochu dělalo problém je psát a podtrhávat do knihy. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu! :D Taky to normálně nedělám, takže jsem zvědavá jaký to bude pocit u knižní štafety, do které jsem se přihlásila. :D

      Vymazat
  3. Tyhle články jsou super! Jojo, knižní štafety... Taky jsem se do jedné zapojila, šlo to jinak? Četla jsem Nikdynoc a bylo to super, jen mi teď chybí to, že ji vlastně nemám, musím si ji rychle koupit 😂😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě články baví! Štafeta je naprosto úžasná. :) Tak to úplně chápu!

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)