3. listopadu 2019

Knihy, které mě rozesmály

Některé příběhy nás rozpláčou, některé rozesmějí, některé nám dokonce změní život... Každá knížka na nás působí jinak a v každém, kdo ji přečte zanechá různé dojmy. Je neskutečné kolik pocitů může mít člověk během čtení a jak výrazně se liší mezi jednotlivými čtenáři i různými tituly. Protože mě hodně zajímá a baví přemýšlet nad tím, co mi která kniha přinesla do mého života, rozhodla jsem se, že tomu věnuji pár článků na blogu. Postupně bych vám tedy chtěla představit knížky, které mě rozesmály, rozplakaly, které mi nějakým způsobem opravdu změnily život, nebo i ty, které slibovaly, že mě rozesmějí či rozpláčou, ale nestalo se tak. Jsem zvědavá, jestli se mnou budete souhlasit, nebo budete mít na knihy opačné názory. V tomto článku vám představím knihy, které mě velice rozesmály a věřím, že by mohly pobavit i vás.

Dospělost je mýtus
Kniha plná vtipných situací ze života zpracována formou komiksu. Myslím si, že není a nikdy nebude kniha, ve které bych se našla více, než v této a tak dobře se u ní pobavila. Tato knížka je neskutečně vtipná a reálná a já velice obdivuji autorku, že ji dokázala tak skvěla zpracovat. Myslím si, že se v ní najde obrovské množství lidí, i když někdo méně a někdo více, tak z každého tam kousek je. Nejvíce se u ní ale zasmějí ti, kteří v ní spatří kopii sami sebe. Což jsou ti, kteří občas potřebují být sami daleko od všech lidí, kteří některé věci prožívají, možná, až příliš intenzivně a kteří milují, když  sem tam můžou strávit den doma v pyžamu jen nicneděláním. Takže pro mě! Pokud se v tom alespoň trošku vidíte, určitě si knížku přečtěte, protože vás, podle mě, hodně pobaví.

Hidla
Komiksové příběhy o malé modrovlasé holčičce, která poznává nadpřirozený svět okolo sebe. Jedná se komiksy, které jsou sice určené především pro děti, ale zamilovalo si je i veliké množství dospělých. Knížky jsou nádherně ilustrované, mají úžasný příběh, ale jsou i vtipné. U komiksů Hilda jsem se pokaždé opravdu upřímně zasmála a pobavily mě, ale úplně jiným způsobem než jiné vtipné. Většina knih, které mě a i většinou čtenářů rozesmějí jsou úmyslně psány tak, aby pobavily. Jejich autor při psaní cílí na to, aby čtenáře rozesmál. Ale Hidla je zamýšlená jako překrásný veselý vtipný příběh pro děti, což samozřejmě je, ale zároveň v sobě skrývá jemný, jednoduchý, dětský humor. Což je jeden z mnoha důvodů, proč jsem si tyto komiksy natolik zamilovala. Určitě vám můžu doporučit si Hildu přečíst. Protože i kdybyste se u ní nezasmáli, jako já, tak si čtení určitě užijete.

Barneyho Příručka (=Rukověť)
Kniha, která vznikla pro fanoušky seriálu Jak jsem poznal vaši matku. V tomto seriálu jedna z hlavních postav, Barney Stinson, sestavila knihu plnou rad, tipů a fíglu, jak sbalit holku na jednu noc. V seriálu je kniha často zmiňována, citována a v některých dílech hraje opravdu důležitou roli. Snad každý velký fanoušek toužil po tom, aby si mohl knihu přečíst. Proto byla kniha vydána a dočkala se i českého překladu. Na českém překladu, ale vznikla jedna velikánská chyba, kterou si nedokážu vysvětlit. V seriálu se totiž kniha jmenuje Rukověť a český překlad se odlišuje od českého dabingu v seriálu a jmenuje se Barneyho příručka. I přes to, že mě mrzí tento nevydařený překlad názvu, mám tuto knížku opravdu velmi ráda. Když jsem ji četla, neustále jsem se smála, protože je napsána opravdu, jako by ji psal Barney. Úplně jsem ve své hlavě během čtená slyšela jeho hlas! Seriál Jak jsem poznal vaši matku naprosto zbožňuji a jsem opravdu moc ráda, že jsem si mohla Rukověť přečíst a vrátit se k seriálu. Tuto knihu stoprocentně doporučuji každému milovníkovi seriálu. Zaručeně se pobavíte! Jen by bylo možná lepší přečíst si ji v originále a vyhnout se nepovedenému překladu.

Toto byly tři knihy, které mě dokázaly v poslední době opravdu hodně rozesmát. Protože těch knížek je více, tak vám zase někdy představím další tři knihy, u kterým jsem se nasmála. Ale krom toho určitě plánuji rozebrat knihy, které mě naopak rozplakaly, nebo mi nějakým způsobem změnily život. Takže věřím, že se zase máte na co těšit! Pokud jste nějakou z těchto tří knih četli, tak mi určitě dejte vědět, jestli se mnou souhlasíte. Ale hlavně budu moc vděčná za tipy na knihy, které dokázaly rozesmát vás, protože smíchu přece není nikdy dost! Budu se těšit.

8 komentářů:

  1. Hildu bych si také ráda někdy přečetla a něco, jako že je to určené pro děti, mě rozhodně nikdy nezastavilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, pokud tě baví dětské knihy, tak budeš nadšená! :)

      Vymazat
  2. Musím říct, že jsem asi nikdy nečetla knihu, kterou bych označila za humornou a nějak extra bych se u ní smála. :)) Z tebou jmenovaných mě ale hodně láká Dospělost je mýtus. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To úplně chápu, taky mi nesedí klasická humorná literatura, ale tyto knihy jsou jiné! Věřím, že by se ti Dospělost je mýtus opravdu líbila!

      Vymazat
  3. Nečítala som ani jendu z týchto kníh, ale bavila som sa pri čítaní knihy Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol :D

    OdpovědětVymazat
  4. Barneyho příručka je top!

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)