23. listopadu 2019

RECENZE: Nártoun Olin vypráví

Překrásná dětská ilustrovaná knížka, do které se na první pohled zamiluje každý, kdo si prohlídne její dokonalé ilustrace. Nártoun Olin toho, ale svým čtenářům nabízí mnohem více. Je to veselý příběh nejen pro děti, který nese nějaké to ponaučení, motivuje děti ke kreativitě a krom samotné knihy je k němu vytvořeno spoustu skvělých doplňků, které příběh doprovázejí. Jako je například hudební album, nebo veselé plechové hrníčky. Tato knížečka je neskutečně povedeným projektem, do kterého bylo ze strany jeho tvůrců vložené veliké úsilí, které jde na výsledku jejich práce opravdu hodně vidět. Ráda bych vám v tomto článku představila, jak autory této knihy, tak její příběh a vše co se knihy týká. Ale hlavně bych vás ráda na knížečku nalákala, protože opravdu stojí za to a já jsem z ní neskutečně nadšená. Věřím, že z ní budete nadšení stejně jako já!

Autory této knihy jsou ilustrátor Radek Štícha a spisovatel Patrik Klán. Nártoun Olin je jejich prvotina, ale plánují další společné dětské knížky a s velkou pravděpodobností se dočkáme i pokračování samotného Nártouna Olina! Autoři této knihy se mi ozvali a oslovili mě, zda bych neměla zájem si jejich knížku přečíst a zrecenzovat ji. Už na první pohled jsem se zamilovala do ukázek ilustrací a spolupráci jsem s radostí přijala.

Příběh knížky je vyprávěn z pohledu Nártouna Olina, tedy redaktora zvířecí říše, který nám svět zvířátek představuje. Vypráví nám příběh dvou nejlepších kamarádů, lvíčka Tondy a bobříka Pepy, kteří v knížce zažijí velikou zkoušku jejich vzájemného přátelství. V knížce je ukázané přátelské pouto, ošklivá závist, všelijaká zvířátka a také různé povahové rysy. Děti se při čtení dozví něco nového, určitě se zasmějí a zároveň budou zvědaví, jak celý příběh dopadne.

Kniha je napsána moc pěkně. Příběh je zajímavý, čtivý a děti bude určitě bavit. Styl psaní je velmi jednoduchý, takže bude pro děti srozumitelný. Ať pro ty mladší, kterým budou příběh předčítat rodiče, nebo pro ty, kteří už se budou snažit předčítat příběh nahlas svým rodičům. Zaujalo mě, že se v knížce vyskytuje pár modernějších výrazů, které se v dnešní době běžně používají, ale v dětských knížkách nejsou příliš časté.

Ilustrace knihy jsou DOKONALÉ. Nemůžu si pomoct, ale jsem z nich naprosto nadšená. Obrázky jsou veselé, barvené, vtipné a překrásné... Přesně tak si představuji ideální ilustrace do dětské knížky. Dokázala bych si je představit, jako výzdobu do dětských pokojíčků, nebo dokonce, jako celý kreslený seriál. Opravdu moc chválím Radka Štíchu, za to, že dokázal vytvořit tak kouzelné ilustrace. Jsou určitě mými neoblíbenější ilustracemi ze všech dětských knih, které mi za dlouhou dobu prošly pod rukama. Jsem si jistá, že by se líbily všem dětem. Uznejte sami, že se opravdu podařily!

Kniha je velmi kvalitně zpracována. Je v pevné vazbě a příběh je vytištěný na pevném lesklém papíře. Obrázky zabírají vždy jednou stránku v dvoustraně, takže krásně vyniknou a děti si je můžou prohlížet do každého detailu. Zároveň jsou dostatečně veliká i písmenka, takže je text krásně čitelný.

Autoři se pomocí této knížky snaží i o rozvoj dětské kreativity. V knížce děti například motivují k tomu, aby namalovaly nebo napsaly vlastní díla. Na konci příběhu je pár otázek na které mají děti hledat správné odpovědi a ke knize je dokonce vytvořeno hudební album!
Autoři si knihu vydali sami a vytvořili si k ní krásné a přehledné internetové stránky. Najdete na nich veškeré informace ke knížce i o autorech, ukázky z knížky, možnost stažení hudebního alba a samozřejmě si tam můžete knížku koupit. Určitě můžu doporučit si knížečku objednat, protože věřím, že dětem ve vašem okolí bude dělat velikou radost. Myslím si, že je to například ideální dárkem k blížícím se Vánocům. Tak se určitě na knihu mrkněte na stránkách Nártouna Olina, nebo na jeho instagramu. Já už se moc těším na další příběhy z rukou těchto autorů, protože jsou velice šikovní a odvedli skvělou práci. Jen mě mrzí, že ve svém okolí nemám nikoho, komu bych mohla příběh předčítat. Ale užila jsem si ho i sama. Určitě mi dejte vědět, jestli vás knížka zaujala a když jsme u těch Vánoc, jestli už máte nakoupené nějaké dárky! Já zatím nemám ani jeden!