1. dubna 2019

RECENZE: Jedna želva za druhou

Nejnovější knížka od velmi oblíbeného a opěvovaného spisovatele Johna Greena je stejně jako jeho předchozí knížky dívčí román s prvky něčeho jiného a zajímavého. Jedna želva za druhou se odlišuje oproti jeho ostatním knížkám prvky detektivky a především popisem obsedantně-kompulzivní poruchy.
Příběh vypráví o šestnáctileté Aze a její nejlepší kamarádce. Ty se spolu rozhodnou vypátrat tajemství uprchlého miliardáře Rusella Picketta, protože je neskutečně láká odměna sto tisíc dolarů za užitečné informace policii.
Hlavní hrdinka Aza trpí obsedantně-kompulzivní poruchou, která jí znemožňuje žít normální život, protože se ji v hlavě neustále točí spirály myšlenek, které není schopna zastavit. V knížce je opravdu dobře a reálně popsán život člověka s touto poruchou a především díky tomu mě kniha během čtení zaujala a bavila. Po dočtení knížky jsem zjistila, že sám autor knihy John Green touto poruchou trpí, což mi přišlo zajímavé. Ale hlavně jsem pochopila, že díky tomu dokázal tak reálně nastínit pocity hlavní hrdinky a čtenáře s toutone až tak známou poruchou seznámit.

Děj knížky má sice zajímavý námět, ale v knize o něj prakticky skoro vůbec nejde. Řeší se především na začátku knížky a poté na konci, kdy nastane rozuzlení případu zmizelého miliardáře a to očekávané překvapení. Mě přišel děj knihy zajímavý, ale na druhou stranu dost nudný, protože se téměř nikam nevyvíjel. Na začátku knihy je představen problém a na konci knihy se vyřeší, toť prakticky vše... Rozuzlení případu mě bohužel moc nenadchlo, bylo opravdu slabé. Takže pokud vás kniha zaujala jen svým dějem, nejspíš vás během čtení může hodně zklamat. Naopak pokud vás zaujala psychickou poruchou hlavní hrdinky, doporučuji si knihu přečíst. To mi přišlo opravdu velmi zajímavé a jsem ráda, že jsem se o této psychické poruše něco dozvěděla.

Celkově mě dost zajímají knížky s hlavními hrdiny s podobnými poruchami, takže pokud znáte více takových young adult knih, tak budu moc ráda, když mi dáte vědět. Knihu jsem nakonec hodnotila 3/5 hvězdami, protože děj stál moc na pokraji a příběh mě bohužel často nudil. Ale ty tři hvězdičky si zasloužil popis poruchy hlavní hrdinky. Teď dost přemýšlím, jestli chci dát Greenovi ještě šanci a vyzkoušet nějakou jeho knihu, kterou ještě nemám přečtenou, protože mám z něj dost rozporuplné pocity. Jako první jsem od něj četla Hvězdy nám nepřály, které jsem si zamilovala a pobrečela si u nich, po té papírová města, které byly fajn, ale něco jim chybělo a teď právě Želvy, které taky nebyly zrovna skvělá kniha... Tak mě tedy dost zajímá na váš názor na tohoto autora, jeho nejlepší a naopak nejhorší knihy a dejte mi vědět, jestli napsal ještě něco úžasného, čemu musím dát šanci. Neskutečně se těším na vaše komentáře!

Pokud ještě nesledujte můj facebook nebo instagram, tak to rozhodně napravte, protože vám díky tomu neunikne další zajímavý článek, jiné tipy na čtení nebo dokonce soutěže!