6. října 2019

HUMBOOKFEST 2019

Tento rok se konal už čtvrtý ročník úžasného festivalu young adult literatury HUMBOOKU! Já jsem, po loňském velmi povedeném ročníku, rozhodně nemohla chybět, takže jsem se opět vydala na dalekou cestu vlakem, abych si užila nezapomenutelný den ve společnosti dokonalé knižní komunity. V tomto článku s vámi chci probrat celý tento den a povyprávět vám své dojmy. Ukážu vám, jaké knížky jsem si pořídila, povím vám jaké jsem navštívila přednášky, povyprávím vám o našem cosplay, rozeberu organizaci festivalu a hlavně vám povím, jak se mi letošní ročník líbil! 

Atmosféra
Nejkrásnější na celém tomto festivalu je rozhodně jeho atmosféra, kterou tvoří naprosto úžasná knižní komunita. Je neskutečné, jak jsou tam všichni neskutečně milí, usměvaví a přátelští. Je to akce, kde se sejdou milovníci knížek, především teda těch young adult, a užívají si to naplno. Já jsem byla opravdu hrozně nadšená z toho, kolik lidí mě zastavilo, aby si na chvíli popovídali, udělali si fotku, nebo nám pochválili náš kostým. Bylo to neuvěřitelně milé a dodalo mi to obrovské množství energie. Je dokonalé, že na tomto festivalu můžete poznat spoustu nových skvělých lidí, užít si program nabitý knihami a být sami sebou (klidně v šíleném kostýmu své oblíbené postavy!).

Cosplay
Na tento festival máte možnost přijít převlečení za nějakou knižní, filmovou nebo seriálovou postavu. Já jsem se tento rok rozhodla, že do toho půjdu a nějaký jednodušší kostým vymyslím. Nakonec jsme se společně s holkami rozhodly, že půjdeme za obálky z trilogie Selekce. Příprava kostýmu nebyla vůbec složitá, jen jsme si sehnaly šaty ve správné barvě, korunky a objednaly si stejné zrzavé paruky. Počítaly jsme s tím, že kostým bude jednoduchý a nijak nevynikne, ale nakonec jsme byly hodně příjemně překvapené reakcemi ostatních. Spousta lidí nám chválila originální nápad a hodně lidí se s námi fotilo! To rozhodně žádná z nás nečekala a udělalo nám to opravdu obrovitánskou radost. Rozhodně chci příští rok zase vymyslet nějaký kostým, protože mě to bavilo. Jen mě teda dost bolela hlava z té korunky a paruky, ale dalo se to vydržet a stálo rozhodně to za to. Spousta knihomolů dokázala vyrobit opravdu úžasné kostýmy, které vypadaly hodně reálně a já je za to upřímně obdivuji. Co říkáte na náš kostým?

Program
Stejně jako loni byl program velice pestrý a vůbec se nadalo stihnout všechno, co mě zajímalo! Já jsem jako první byla na Loyd talku s Mary E. Pearson a následně i s Jayem Kristoffem. Byl fajn nápad autory během dvaceti minut představit a opravdu jsem si to užila, jen jsem bohužel seděla tak, že jsem místo na hvězdy dne viděla na sloup. To mi trošku snížilo zážitek, protože jsem autory jen slyšela, takže by určitě bylo fajn, to do příštího roku trošku doladit. 

Pak jsem stihla úžasnou přednášku s českými autory  o knižních hrdinech moderovanou Markét. Ta byla opravdu hodně povedená, nasmála jsem se a zároveň jsem se dozvěděla něco nového. Jen jsem bohužel zase seděla za sloupem, tentokrát za tím na druhé straně. :D

Dále jsem byla na Little box of yes, kde Mary společně s Jayem improvizovali a vytvářeli příběhy podle vylosovaných kartiček. To bylo opravdu skvělé, vtipné a blíže jsme mohli poznat autory. Tato beseda byla v sále bez sloupů, takže luxus!

A úplně na konec jsem měla tu možnost se zúčastnit Humbookbattlu, který byl opravdu super! 

Během festivalu krom všech besed a přednášek probíhaly další doprovodné programy. Jako například vyrábění záložek, knihonáramků nebo plátěných tašek. Všude bylo spoustu fotostěn, kde jste se mohli vyfotit, nebo si dokonce fotku vytisknou. Mohli jste si zahrát hry od Mindoku, nebo jen tak odpočívat a povídat si v chill zonách. Samozřejmě nechyběl obchůdek s knížkami a knižním merchem. A novinkou byla letošní festivalová hra, ke jste mohli plnit různé úkoly, sbírat za ně razítka a potom vyhrát. Já jsem si sbírání razítek moc užila, protože to bylo příjemné zpestření  celého programu, jen při odchodu z festivalu jsem zapomněla svůj orazítkovaný papír vhodit do soutěže. To mi ale nevadí, alespoň jsem si tu hru užila.

Organizace
Za mě byla organizace festivalu skvělá. I když někde byly větší fronty, nebo davy lidí, tak to bylo všechno ve snesitelné míře. Všichni, kteří stojí za tímto festivalem odvádí neskutečnou práci a rok od roku se jim to daří lépe. Mám opravdu velikou radost z toho, že je festival dobře organizovaný, protože je to opravdu důležité a jde to hodně vidět. Stejně tak odvedly skvělou práci letošní ambasadorky. Sice jsem je nesledovala úplně všechny, ale ty které ano dokázaly informace předávat hodně originálně a užila jsem si to. Co byste vylepšili vy na organizaci festivalu?


Nové knihy a knižní merch
Koupila jsem si tři nové knížky. První z nich je Nikdynoc od Jaye Kristoffa, kterou jsem si chtěla pořídit už hodně dlouho a neskutečně moc se těším, až se do tohoto velmi oblíbeného a vychvalovaného příběhu pustím. Druhou knížku, kterou jsem si koupila je Štěstí v Lásce od Kasie West, protože tu autorku prostě miluji! Minulý rok jsem si taky přivezla její knihu, tak jsem nemohla porušit tradici. A třetí knížka je Na obtíž od Colleen Hoover, protože mě hodně zaujala svou anotací. Z merche jsem neodolala svíčce Humbook fest s vůní černých hroznů a lípového medu od Abyss candle, která je naprosto boží. A dále jsem si koupila nádhernou záložku Obsidio a placku Illuminae s fan artem od Dory. A ještě mám placku Ještě jednu kapitolu, která popisuje můj knihomolský život v jedné větě.

Hosti
Je mi líto, že tento rok dorazili jen dva zahraniční autoři, ale zase na druhou stranu to byli opravdu skvělí spisovatelé! Jay Kristoff je neskutečný týpek a strašně mě mrzí, že jsem nestihla plus lístek, abych s ním prohodila pár slov, udělala si fotku a měla na památku podpis. Čeští autoři byli jako vždy úžasní! Jsem hrozně moc zvědavá, kdo ze zahraničních autorů přijde příští rok! Nějaké přání bych rozhodně měla, tak uvidím, jestli se splní! Koho byste rádi viděli na příštím Humbookfestu?

Neskutečně jsem si letošní Humbook užila a jsem hrozně vděčná za to, že tento festival existuje. Rozhodně nebudu chybět na dalších ročnících a jsem moc zvědavá, jak se bude dál festival vyvíjet. Děkuji vám všem, kteří tam byli, za to, že jste dokázali vytvořit tak neskutečnou a nádhernou atmosféru. A všem organizátorům, že dokázali vytvořit nejlepší festival všech dob. Už teď mi to chybí... Tak zase za rok! Určitě mi dejte vědět, jaký máte na festival názor vy a jaké si odnášíte zážitky!



4 komentáře:

  1. Musím říct, že je mi líto, že jsem na Humbook nemohla. :) Snad příště. Jsem ráda, že můžu aspoň tahle zprostředkovaně zjistit jaký letos Humbook byl. :) Vaše kostými byly opravdu výborným nápadem. Sluší vám to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme!!! Tak příští rok, doufám, že se tam uvidíme! :)

      Vymazat
  2. Tento rok som nebola, ale minulý a predminulý rok áno a tá atmosféra a ľudia tam sú skvelí :-) Inak kostým chválim aj ja, dobrý nápad a super prevedenie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! Takové pochvaly mi dělají neuvěřitelnou radost. :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)