19. listopadu 2022

 RECENZE: Černooká

Kniha od velmi talentované české spisovatelky Anny Musilové. Nedávno jsem přečetla její knihu Tamařino souhvězdí a byla jsem z ní tak nadšená, že jsem si co nejdříve musela přečíst i Černookou. 

Příběh o osmnáctileté Victorii, která žije zdánlivě normální život. Zažívá první lásku, rozpory s nejlepší kamarádkou, chodí na střední školu... Ale skutečnost je jiná. Před lety Victorii zemřela matka a ona se s tím dosud nevyrovnala. Postupně propadá do hlubší deprese a v zrcadle se jí začne zjevovat dívka s černýma očima, která jí začne podsouvat zvrácené myšlenky.

Autorka v této knize dokázala skvěle popsat stav duševně nemocného člověka, bylo to až děsivé, ale pravdivé. Je fascinující, jak dobře je popsán vývoj psychického stavu hlavní hrdinky, a jak snadno se s ní jako čtenář sžijete. Pustit se do takto náročného tématu je za mě odvážné a cením si, že to autorka udělala a zvládla to až tak dobře. Příběh není jen o psychickém stavu hlavní hrdinky, je v něm mnohem více. Spousta napětí a temnoty, šokující zvraty i napínavé občas až děsivé scény. 

Styl psaní Anny Musilové je opravdu úžasný a posouvá její už tak velmi propracované a originální příběhy na ještě vyšší úroveň. Píše neskutečně čtivě a nádherným jazykem, užívá překrásných slovních obratů a přirovnání. 

Tento příběh se mnou během i po do čtení resonoval. Už na čtyřicáté stránce mě kniha rozplakala, ke konci knihy jsem byla naprostá v šoku kam až děj vyascaloval a samotný konec mě také donutil k přemýšlení. Wow. Prostě wow. 

Moc vám doporučuji obě knihy Anny Musilové. Je to neskutečně talentovaná autorka, jejíž oba příběhy jsou úplně něco jiného než jsme doposud četli. Opravdu doufám, že se brzy dočkáme nějakého dalšího jejího příběhu.

Recenze vznikla ve spolupráci s mými oblíbenámi MegaKnihami, moc děkuji za tuhle už sedm let trvající spolupráci. Černookou seženete tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)