13. ledna 2024

Bez šance

Dystopický příběh od krále tohoto žánru, Neala Shustermana. Jak Smrtka, tak Sucho jsou naprosto úžasné příběhy, u kterých mě chvílemi až mrazí, jelikož jsou až děsivě reálné… tady tomu není jinak.

Společnost, ve které se „spor o životě“ uzavřel novým zákonem: každé dítě má právo na život od početí do věku svých třinácti let, pak se je rodiče rozhodnou, jestli ho budou dál vychovávat, nebo ho pošlou na rozpojení – rozebrání jejich těl na části, které se využijí v rámci transplantací. Osud tří hlavních hrdinů příběhu se spojí ve chvíli, kdy se snaží rozpojení uniknout.

Na tomto příběhu mě nejvíce fascinoval ten děsivý dystopický svět a jeho komplexnost. Během čtení se dozvídáme další a další informace o tom, jak tato nová společnost funguje, a já jsem při každém novém zjištění byla v naprostém šoku, co autor vymyslel, a jak moc děsivě reálné to je. Například dítě na rozpojení jakožto desátek? Opravdu nemám slov.

Za mě jde o nejlepší knihu autora, jelikož má perfektně vystavěný svět, a navíc se v příběhu pořád něco děje. Ve Smrtce mi občas některé pasáže přišly mírně zdlouhavé, ale tady ne, tady to je jedna akce či informace, ze které mrazí, za druhou. Jako u všech knih autora velmi oceňuji střídaní pohledů postav a občasný pohled nějaké vedlejší postavy, autor s tím umí perfektně pracovat a perfektně tím dokresluje daný dystopický svět.

Knihu doporučuji naprosto všem, je to opravdu perfektní příběh, který si potřebujete přečíst! 5/5

Recenze na knihu Bez šance vznikla v rámci spoluprace s MegaKnihy.

Děkuji za již osm let krásné spolupráce. Nechápu, že už to je tak dlouho!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)