26. června 2020

KNIŽNÍ POVÍDÁNÍ #7 Book depository, čtení v angličtině, maturita

V tomto, už sedmém, díle knižního povídání společně opět probereme pár aktuálních témat z knižního světa a mého knihomolského života. V předchozích dílech jsme se bavili například o různých knižních akcích jako byl festival young adult knížek – Humbook fest, knižní festival Svět knihy, nebo křest knihy Láskohledači od Terezy Barvíkové. Dále jsme například rozebrali trend knižních štafet a audioknih. Dneska bych s vámi chtěla probrat důvod mé neaktivity v poslední době, tedy mou maturitu, dále taky čtení v angličtině a nakonec objednávání knih z Book depository. Budu moc ráda, když se k těmto tématům vyjádříte v komentářích a napíšete, jaký máte názor či zkušenosti vy, jsem opravdu zvědavá na váš pohled na tato témata!

Maturita

Možná jste si všimli, že během posledních tří měsíců, byla moje aktivita tady na blogu, ale i na instagramu téměř nulová. Za to mohla především maturita, kterou už mám naštěstí úspěšně za sebou! Období posledních pár měsíců bylo velmi náročné pro nás pro všechny. Já jsem se během karantény připravovala na maturitu a na čtení jsem neměla vůbec náladu. Když už jsem něco četla, tak to bylo pár posledních knih, které mi zbývaly dočíst v rámci povinné četby. Teď už se neskutečně těším, až se po dlouhé době začtu do nějaké skvělé knihy, a taky jsem ráda, že zase můžu psát článek tady na blog – už mi to všechno opravdu chybělo.

Maturita proběhla skvěle, byla jsem (v rámci možností) dostatečně připravená a učitelé na nás byli neskutečně milí, takže samotný maturitní den byl nakonec i docela příjemný. Ale to období před maturitou pro mě bylo neskutečně stresující a vyčerpávající. Jsem opravdu velmi ráda, že mám tuto důležitou zkoušku za sebou. Od září mě čeká nová etapa, a to vysoká škola. Na jednu stranu se neskutečně těším, ale zároveň jsem vyděšená! Nová škola, nové město, nový lidi! Jak jste to měli s maturitou a nástupem na vysokou školu vy, nebo vás to všechno teprve čeká?

Čtení v angličtině

Už dlouhou dobu jsem chtěla začít číst knihy v angličtině, abych si zlepšovala slovní zásobu a celkovou znalost jazyka. Moje pokusy, ale vždy skončily stejně rychle, jako začaly… Pokud jste na tom stejně, jako já a číst anglicky je pro vás náročné, rozhodně vám doporučuji začíst Deníkem malého poseroutky v originále. Je v něm málo textu a hodně obrázků, poměrně snadná angličtina a hlavně nemá složitý děj, takže když nějakou větu nepochopíte, vůbec nic se nestane. Já jsem přečetla první dva díly a už jsem se chtěla posunout k něčemu složitějšímu. Vybrala jsem si dvě young adult knížky, které jsem už četla a zbožňuji je. Číst příběh, který už znám pro mě bude o hodně jednodušší. A v létě mám v plánu alespoň jednu z nich dočíst. Pokud se chcete přidat, můžete se mi ozvat a budeme se moct vzájemně podporovat! (můj instagram @knihomolka_alyss)

Book depository

Pokud jste o této službě nikdy neslyšeli, tak se jedná o online knihkupectví, které nabízí neuvěřitelné množství knih v mnoha světových jazycích. V Česku je velmi oblíbené především pro nákup knih v angličtině. Výběr je tam totiž opravdu neskutečný, ceny jsou výhodné a hlavně poštovné je zdarma! Já jsem dlouhou dobu chtěla tuto službu vyzkoušet, ale bála jsem se, aby mi knížky skutečně dorazily. Před dvěma měsíci jsem si objednala dvě knihy a dorazily za čtyři týdny a naprosto v pořádku. Jsem tedy opravdu spokojená a ze své zkušenosti můžu doporučit.

To je pro dnešní knižní povídání všechno. Doufám, že jste si článek užili, já jeho psaní rozhodně ano! Budu opravdu moc ráda, když mi do komentářů dáte vědět, jak jste to měli s maturitou a nástupem na vysokou školu, jestli čtete knihy v angličtině a jakou máte zkušenost s Book depository. Těším se na vaše názory :)

15 komentářů:

  1. A co sis vytáhla za knížku? :) Sedla ti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vytáhla jsem si Na západní frontě klid, za což jsem moc ráda. Je to jedna z knížek, která se mi četla opravdu dobře a zaujala mě, takže se mi o ni mluvilo opravdu skvěle! :) Nejtěžší u této knihy je pamatovat si všechna ta jména postav, což jsem se naštěstí naučila :D

      Vymazat
  2. Gratuluju k maturitě. Teď konečně nastává volno, který si určitě užij. Pro většinu lidí je léto po maturitě to nejlepší, co zažijí. Takže užííívej!

    Jinak super, že začínáš číst v aj. Já četla The Perks of being a wallflower a boží. Máš pravdu, měla bych taky víc číst v aj. AJ mám moc ráda. Doufám, že se k tomu dokopu. Teď totiž nestíhám číst ani normální knihy :D.

    Verča ze Ztracena v Praze | KDYŽ SI ZAMILUJETE KABELKU A DŽÍNY... | OOTD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!!! Věřím, že si léto užiju, jak nejlépe to půjde, jen to teda není úplně podle mých představ, protože se kvůli posunuté maturitě zkrátilo o měsíc a většina plánů se zrušila :( Ale jak říkám, užívám si, že mám volno! :D A budu držet palce, ať se se čtením v angličtině daří :)

      Vymazat
    2. No jooo, ale máš to hotový. A to je důležitý😁. Měsíc sem, měsíc tam.

      A moc děkuju, doufám, že se k tomu dokopu💪

      Vymazat
  3. Gratuluji k maturitě :). Jinak, chválím za čtení v angličtině. Dlouho jsem se toho bála, ale letos jsem se do toho konečně taky pustila. Začala jsem knihou Redemption, což nebyla zrovna šťastná volba- jazyk byl sice jednoduchý, ale děj děsný :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Tak to je škoda, snad teď už budeš mít větší štěstí při výběru :)

      Vymazat
  4. Přidávám se a také noc gratuluju k maturitě a přeju hodně štěstí na vysoké. :) Já maturovala dva roky zpátky a teď, při zkouškách na vysoké na to s láskou vzpomínám. :)) Co se týče čtení v angličtině: moc jsem toho zatím nepřečetla, ale book depositiry nějaká už dlouho. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Nooo na zkouškové se opravdu netěším :D

      Vymazat
  5. Gratulace k maturitě, přiznám se, že bych v dnešní situaci šla na maturitu ještě jednou :D

    OdpovědětVymazat
  6. Gratulujem k maturite ja osobne som ju robila poriadne dávno takže nie je o čom :D Ale inak knihy v anglickom jazyku som ešte nikdy nečítala, ale myslím si, že by už naozaj bolo načase niečo zo sebou aj robiť :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! A budu držet palce u čtení v angličtině :)

      Vymazat
  7. Hi! I wrote you a message about possible collaboration, did you get it?

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)