27. září 2020

RECENZE: Návod na vraždu pro hodné holky

Návod na vraždu pro hodné holky je young adult thriler, kterých na knižním trhu zatím opravdu není příliš mnoho. Proto mi vydání této knihy v českém překladu opravdu nemohlo uniknout a byla jsem si stoprocentně jistá, že si tento detektivní příběh pro nactileté čtenáře musím přečíst! A jsem opravdu nadšená, že jsem se do tohoto skvostu pustila, protože je to rozhodně nejlepší kížka, jakou jsem za tento rok přečetla.

Knížka Návod na vraždu pro hodné holky je vysoce návykové čtení, s neskutečeně originálním a velice kvalitně propracovaným příběhem. Zápletka rozhodně není předvídatelná a každého čtenáře bude šokovat jeden zvrat za druhým. Tato kniha si zaslouží obrovskou pozornost! I přesto, že je kategorizována jako young adult literatura, jsem si naprosto jistá, že zaujme a nadchne i starší čtenáře.

Autorkou tohoto skvělého příběhu je britská spisovatelka Holly Jackson. Jedná se o jeji první vydanou knihu, ale "do šuplíku" už napsala mnoho jiných příběhů. V dubnu tohoto roku autorce vyšla druhá její knížka a to volné pokračování k Návodu na vraždu pro hodné holky. Opravdu doufám, že se dočkáme i českého překladu!

Návod na vraždu pro hodné holky je příběh odehrávající se pět let po té, co byla v jednom malém městečku zavražděna středoškolačka Andie Bellová. Přestože se její tělo nikdy nenašlo všichni vědí kdo je vrah - Sal Singh, přítel Andie, který pár dní po jejím zmizení spáchal sebevraždu. Osoudili ho všichni krom soudu a poroty, protože nikdo neusiloval o očistění jeho jména. Všichni ve městě Sala a jeho rodinu nenávidí a osuzují,... až na Pipu. Ta nevěří, že je vinen, a tak pod záminkou školního projektu začne vyšetřovat pět let starý zločin. Ale pokud se Pipa nemýlí, je vrah Andie stále na svobodě a jí hrozí velké nebezpečí - kam až by vrah zašel, aby si zachoval své tajemství?

Autorka má příběh promyšlený do každičkého detailu a postupně nám ho odkrývá pomocí indicíí, které hlavní hrdinka odhaluje. Neskutečně mě bavilo, pokoušet se odhadnout, co se před pěti lety ve skutečnosti stalo. Zápletku jsem ale do poslední chvíle neodhalila, za což jsem opravdu ráda, protože celé rozuzlení bylo velice nečekané, ale i tak do sebe vše zapadalo. Knížka je napsána neskutečně čtivě a návykově, takže jsem se od ní po dva dny nemohla odtrhnout. Dokud jsem ji nedočetla, nebyla jsem sechopná dělat cokoliv jiného.

Hodně mě zaujalo zajímavé a ne příliš tradiční zpracování knihy, protože je krom klasického vyprávění doplněna o všelijaké zápisky hlavní hrdinky, úryvky z její školní práce, přepisy rozhovorů, mapky, a taky printscreeny konverzací

Tato úžasná knížka byla v českém překladu vydána díky nakladatelsví Cosmopolis. A právě díky nim jsem měla možnost si knížku přečíst a napsat na ni recenzi. Moc děkuji za možnost recenzního výtisku a opravdu doufám, že vydají i volné pokračování tohoto dechberoucího příběhu! Jsem moc ráda, že se Cosmoposlis v poslední době zaměřuje i na young adult příběhy a jsem opravdu zvědavá, jakých dalších příběhu pro náctileté se od nich ještě dočkáme!

Opravdu doufám, že této knize dáte šanci a přečtete si ji, protože jsem si jistá, že toho nebudete litovat. Mě v poslední době hodně zaujaly příběhy tohoto typu a ráda bych si jich přečetla více. Zatím jsem četla Jeden z nás lže, kterou jsem si zamilovala stejně jako Návod na vraždu pro hodné holky. A teď se chytám na volné pokračování Jeden z nás lže a další knihu této autorky! A ještě k tomu koukám na Riverdale :D Co vy a young adult thrilery/detektivky?