22. listopadu 2018

RECENZE: Tvůrčí psaní- Jak napsat knihu?

Spousta lidí s ní o tom, že napíšou knihu, ale už málo kdo nasbírá odvahu a do psaní se opravdu pustí. A z těch lidí, kteří v sobě mají odvahu, už skutečně málo lidí své dílo dotáhne do konce a uspěje. Každý říká, že nejtěžší je začít, pustit se do neznámého, sednout si před prázdný list papíru a psát. I když máte v hlavě myšlenku, víte co chcete psát, ale nevíte jak na to... Přesně pro takové lidi je knížka Tvůrčí psaní od Markéty Dočekalové. 

Recenze vznikla jen díky spolupráci s nakladatelstvím Grada, které mi tuto knížku poskytlo k recenzi, čehož si nesmírně vážím a moc jím děkuji.

Knížka TVŮRČÍ PSANÍ V OTÁZKÁCH A ODPOVĚDÍCH
Tato kniha je naprosto geniální věc, která je tady od toho, aby vám odpověděla na všechno, co vás může zajímat ohledně procesu napsání a i následného vydání knihy. Je rozdělena do 10 kapitol, od kapitoly Jak začít až po tu, která rozebírá Smluvní a finanční záležitosti. Kniha je celá napsána jen pomocí otázek a následných odpovědí, které jsou výstižné a jednoduše napsané, takže se kniha čte úplně lehce.

Podle mě knížka dokáže něco, co ani nebylo původním záměrem. Hlavní myšlenkou knihy, je pomoct vám se vším ohledně psaní knihy. Ale mě knížka dala krom spousty nových vědomostí z této oblasti hlavně motivaci začít psát. Když si před spaním čtete o tom, jak psát knihu, což je váš sen, ke kterému nemáte odvahu, opravdu to s vámi něco udělá. Pořád jsem měla jenom silnější pocit, že musím začít a věnovat tomu svůj čas. Takže mě kniha po dočtení namotivovala na sto procent v blízké budoucnosti začít a hlavně už díky ní i vím jak na to!

Pokus sníte o napsání knížky, ale nevíte jak začít, nebo máte milion jiných otázek ohledně psaní, tahle kniha je jako dělaná pro vás. A i v případě, že v sobě nemáte dostatečnou sílu a motivaci začít, kniha vám jí dá, tomu věřte. Knížku vám všem vřele doporučuji a myslím si, že by byla i skvělým vánočním dárkem pro někoho kom víte, že by rád začal psát. Knížku pořídíte za skvělou cenu přímo na stránkách Grady, kde najdete i další díly!

Jak jste na tom vy? Sníte o napsaní knihy, nebo už jste něco dokonce začali psát? Moc ráda se o tomto tématu s vámi pobavím v komentářích. 

8 komentářů:

  1. Pěkná recenze. Kniha vypadá zajímavě, hlavně pro začínající spisovatele. :) Já o psaní uvažuju už dlouho, zatím jsem se ale k ničemu většímu neodhodlala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Myslí, že po přečtení by jsi byla hned motivovaná to zkusit :D

      Vymazat
  2. No to vypadá víc, než zajímavě. Já teď čtu taky knihu o kreativitě a dost mě zaujala, takže tahle taky:D. Myslím si, že si jí půjčím v knihovně, dokonce mají dost výtisků, takže mám šanci:D.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha vypadá zajímavě. :) Osobně můžu ještě doporučit knihy: Plot and Structure -James Scott Bell nebo Writing Fiction For Dummies - Randy Ingermanson ( Nejsem si jistá, jestli jsou přeloženy do čj.) Knihu píši, ale bohužel už několik let. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za doporučení, určitě se bude hodit i ostatním :)

      Vymazat
  4. Tak ja mám svoj sen, že by som napísala knižku, ale zatiaľ by som ostala iba pri poviedkach aspoň na začiatok kým by som sa do toho dostala, lebo som už dlho nič nepísala, ale táto knižka ma zaujala :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)