6. ledna 2018

Co bylo a co bude? Ohlédnutí za rokem 2017 a plány na rok nadcházející

Rok 2017 je pryč a já jsem se rozhodla ohlédnout na všechno co se v mém knihomolském světě během tohoto roku stalo. Ráda bych se ohlédla na přečtené knížky, ať už na ty co mě příjemně překvapily, nebo na ty co mě zklamaly. Taky na to co se odehrávalo okolo blogu a hlavně vám něco říct ohledně svých čtecích a blogových plánů na rok 2018. Budu ráda, když mi pod článek napíšete co se v roce 2017 stalo ve vašem knižním (i neknižním) životě vám, kolik knížek jste přečetli, která byla nejlepší, která právě naopak a jaké jsou vaše cíle a plány na rok následující.


Blog
Rok 2017 byl pro moje blogování určitě zásadní. I když jsem původní blog Knihomolka Alyss založila v dubnu 2016, teprve na konci toho roku jsem se přestěhovala tady na blogger a začala blog vést tím směrem kam se snažím i teď. Tudíž všechny mé blogové úspěchy se řadí do roku 2017. Podařilo se mi navázat spoustu zajímavých spoluprací, které pro mne hodně znamenají a jsou i výbornou zkušeností. Pravidelných čtenářů přímo tady na blogu vás je už 66, čehož si neuvěřitelně vážím a moc děkuji všem, kteří pravidelně čtou mé články a podporují mě v komentářích. Taky je vás hodně i na facebooku a instagramu a to mi dělá obrovskou radost. Článků jsem za ten rok napsala 27. Vím, že to je hodně malé číslo a jedním z mých cílů na tento rok je ho alespoň zdvojnásobit. Rozhodně ale stále platí, že píšu pro radost, a proto se do psaní nebudu nijak nutit. Moc děkuji všem, kteří se na blog pravidelně vrací, protože díky vám dělám to co mě baví.

Čísla a knížky
Přečetla jsem 16 knížek. Žádnou výzvu jsem neměla, tudíž neposoudím zda mám splněno, ale jsem spokojená, i když příští rok chci číst trošku více.
V knihovničce mi jich přibylo 18. Zvláštní, že se ty čísla téměř shodují, protože se minimálně z poloviny jedná o jiné knihy :D

Oblíbené knížky
Když se zamyslím, spousta knížek co jsem letos četla, byly průměrné knížky co vás baví, ale časem na ně zapomenete. Vybírala jsem úmyslně oddechové knížky, protože jsem potřebovala u čtení hlavně relaxovat. Pár z nich mi ovšem utkvěla v paměti a jen tak na ně nezapomenu. Vybrala jsem pro vás TOP 5:

1. Illuminae- je bez váhání na prvním místě! Určitě každý kdo se alespoň trošku pohybuje v blogerkém světě už slyšel o téhle netradiční sci-fi knížce, kterou tvoří soubory různých dokumentů, jako jsou třeba e-maily, chaty, přepisy audionahrávek, schémata, popisy videonahrávek a další přílohy. Illuminae je nejoriginálnější, nejčtivější, nejkrásnější a nejzajímavější knížka jakou jsem kdy přečetla, proto se stala mou oblíbenou knihou nejen za rok 2017. recenze

2. Všechno, úplně všechno- Tahle knížka je romantická slaďárna, která je taky moc pěkně graficky zpracována a nejen to. Příběh o dívce, která nikdy neviděla svět mě naprosto okouzlil. Založila jsem si v ní spoustu citátů a proto jsem strašně ráda, že je knížka moje a můžu se k hlubším myšlenkám kdykoli vrátit. recenzefilm vs kniha

3. Náhradní kluk- Knížka od které jsem vůbec nic neočekávala, ale přesto jsem si jí neuvěřitelně zamilovala. Je to romantická knížka, která je vtipná, čte se s naprostou lehkostí. Hlavní postavy mě bavily a styl psaní autorky mi opravdu sedí. recenzi teprve připravuji

4. Navždy s láskou Lara Jean- Poslední díl naprosto kouzelné série. Knížka se svou kvalitou vyrovnala prvním dvěma dílům, byla čtivá a velmi milá. Po dočtení jsem si byla naprosto jistá, že tahle série stála za to a doporučuji všem holkám. recenzi teprve připravuji

5. Rudá královna- I když se mi zdá, že už to je dávno, je to teprve půl roku co jsem rozečetla tuhle sérii. Vím, že spousta lidí má na tyto knížky dost negativní názory, ale mě opravdu hodně baví a hodnotím ji jenom pozitivně. Baví mě dozvídat se nové věci o vytvořeném světě, nové vlastnosti jednotlivých postav a celkově příběh čtu s lehkostí.

Knížek, které mě zklamaly není moc, což jsem samozřejmě ráda. Jednou z nich je knížka Léto, kdy jsme se potkali, která pro mě byla slabá i na romantickou oddechovou knížku a více mě nudila, než bavila. Druhou z knížek, které rozhodně nemůžu vychválit je Kód horečky. Můj názor na knížku byl tak složitý, že jsem se ho pokusila vysvětlit v tomto článku, pokud to někoho zajímá.

Čtecí výzva 2018
Tentokrát jsem se rozhodla si přece jenom čtecí výzvu stanovit. Číslo, které jsem si zvolila je splnitelné, ale přece jen můj počet přečtených knížek navýší. Chci přečíst 25 knížek. A první knížkou, kterou začnu je jeden z mých dárků k Vánocům Po tvém boku.

To je ode mne dneska všechno, doufám, že se vám článek líbil a nezapomeňte mi napsat, jaký byl váš rok 2017!

9 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí, mě letos nezklamala žádná knihy, za což jsem moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knižní shrnutí, to jsou moje nejoblíbenější články. :D Stejně jako ty jsem si oblíbila Illuminae, Rudou královnu a všechno, úplně všechno. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ráda pročítám knižní shrnutí :) Tak to jsem se ti teda trefila do vkusu :D

      Vymazat
  3. Thank´s :) Your blog is lovely and you have prety photos! I´m your five hunderedth follower :D If you want you can write me on my instagram.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezké shrnutí, závidím ta malá čísla u nových knih, já se s přírůstky můžu dlouhodobě stydět. Držím palce s výzvou, 25 je krásné číslo a já pevně věřím, že ho bez problému pokoříš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za tak milý komentář :) Já věřím, že letos ti knížek přibyde více!

      Vymazat
  5. O Navždy s láskou Lara Jean trochu uvažuji. Tedy o téhle a také o druhém dílu. Četla jsem první a nezaujal mě zase tolik, jak jsem čekala (jsem asi jediná na světě). Ale bylo to milé odpočinkové čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se na celé sérii nejvíce líbil druhý díl, takže být tebou dala bych sérii ještě šanci! :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)