10. února 2018

RECENZE: Proč jsme se rozešli


Co je zač knížka Proč jsme se rozešli?
Je to dívčí román, který nepopisuje cestu ke vzniku nového vztahu, ale k jeho konci. Dívčí román, který je ilustrovaný ženou, která kreslí obrázky hlavně do dětských knih. Dívčí román, který je jiný než všechny ostatní!

Celá knížka je myšlená jako dopis, který píše Min svému bývalému klukovi Edovi. Ten dopis patří k jedné veliké krabici, ve které je uloženo 43 věcí. Jsou tam předměty, které Min nashromáždila během jejich vztahu a teď, když se rozešli mu je všechny vrací s dopisem, ve kterém mu chce říct skutečný důvod jejich rozchodu. 

Autorem knížky je americký spisovatel Daniel Handler, který o sobě říká, že je milovníkem opery, když zrovna nepíše tak hraje na harmoniku, nebo tráví čas s rodinou. Řekl o sobě, že sám dostal kopačky na střední škole třikrát.
Ilustrace ke knížce vytvořila Maira Kalmanová, která miluje chvíle strávené v přírodě. A na střední škole jí hned dva kluci zlomili srdce. Teď ilustruje knížky hlavně pro děti, ale i dospělé.

Knížka je zpracována velmi originálním způsobem, který se mi hodně líbil a jednoduše řečeno mě bavil. Nejsou tady žádné očíslované kapitoly, ale i tak je kniha je rozdělena na 43 částí. Vždy je obrázek jedné věci z krabice a k ni se pojí příběh. Některé jsou kratší jiné delší, ale všechny tvoří dohromady příběh jejich vztahu. Obrázky jsou moc pěkné a i díky nim je knížka hodně originální.

Kniha je neuvěřitelně čtivá, ani ne tak spádem v příběhu, ale zpracováním knížky jako celku. Příběh je pěkný a nápaditý a dokáže i překvapit, ale jedná se spíše o hodně povedené oddechové čtení, které je napsané moc pěkně, takže se i rychle čte. Ze začátku jsem měla trošku pocit, že se nic moc neděje, ale názor jsem za chvilku změnila a do příběhu se začetla. Největším překvapením, pro mě byl konec knížky a chvilkama jsem mu nechtěla vůbec věřit. Je tady i dost zajímavých vedlejších postav, které si můžete zamilovat, tak jako já. 

Kniha Proč jsme se rozešli mě velmi příjemně překvapila a jsem hodně ráda, že jsem si jí přečetla. Měla jsem jí přečtenou za dva dny na chatě a i díky obrázkům se četla opravdu rychle. Rozhodně vám jí doporučuji jako oddechové čtení, nebo originální a hodně jiný dívčí román! Opravdu to stojí za to :)

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze. O knížce jsem už slyšela, ale nějak jsem se k ní nedostala. Ale vypadá to docela dost zajímavě. Jinak máš moc hezký blog,...

    https://knihynejsouzlo.blogspot.cz/

    Tánička

    OdpovědětVymazat
  2. Pškná recenze, kniha vypadá vážně zajímavě. Jen matně jsem si jí všimla, ale nijak víc neprozkoumávala. Po přečtení recenze jsem usoudila, že se po ní ještě jednou podívám. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee děkuji moc! Jsem ráda, že jsem tě inspirovala :)

      Vymazat

Budu moc ráda, když mi napíšeš nějaký komentář :)