17. května 2018

RECENZE: Papírová princezna

Knížka papírová princezna je prvním dílem k její sérii. Já jsem na ní slyšela samou chválu na instagramu, takže jsem plánovala si jí v blízké době přečíst. Přiznám se, že jsem si vůbec nezjišťovala o čem kniha je, takže jsem očekávala sci-fi a ze začátku jsem byla mírně desorientovaná, protože kniha není žádná fikce, ale román. Jedná se tedy především o romantickou knížku, která je ale i hodně dramatická a napínavá a od ostatních romantických yong adult se hodně liší a vyniká mezi
nimi.

Knížku napsali dvě spisovatelky, které společně píší pod pseudonym Erin Watt. Jen Frederick a Elle Kennedy jsou velmi dobré kamarádky a zkušené spisovatelky. Říkají o sobě, že je pojí hlavně láska ke knihám, závislost na psaní a veliká představivost.

Příběh je o dívce jménem Ella, která nemá zrovna snadný život. Vyrostla jen se svou matkou a protože neměli v životě štěstí a téměř žádné peníze, museli se neustále stěhovat a téměř bojovat o přežití. Po smrti matky ale Ella zůstala sama, žije v chudobě, pracuje v pofidérních podnicích, aby měla na nájem a jídlo a jediné po čem touží je vystudovat, aby měla lepší život. Jednoho dne se však objeví muž jménem Callum Royal. Vytrhne Ellu z chudoby a odveze jí do svého síla, za pěti syny, kteří jí však nenávidí a snaží se ji z domu vyštvat. Ella do jejich světa nezapadá, ale ví, že má díky Callumovi kde bydlet a co jíst. Jestli chce v paláci Royalových přežít, musí být jednou z nich, ale při tom zůstat sama sebou.

Tahle knížka je opravdu parádní a mezi ostatníma vyniká. Hodně na ní chválím, že je opravdu upřímná a hodně reálná díky tomu, že vše není růžové a nejedná se romantickou knihu, kde se dva lidi poznají, zamilují a žijí šťastně až do konce života. V této knize je vše více reálné i díky tomu, že je v ní narovinu psáno o sexu, drogách a alkoholu. Kniha je napsána jednoduchým způsobem, díky tomu se opravdu rychle čte. Jakmile se začtete, nebudete moct přestat, knížka vás vtáhne do děje a už vás nepustí. Konec knížky je naprostý šok a v tu chvíli kdy jí dočtete nemůžete žít bez nahlédnutí do dalšího dílu, prostě neuvěřitelný a šílený konec. Je to prostě krásné čtení, které jsem si zamilovala a nedám na to dopustit.

Postavy knížky jsou hodně dobře propracované, každý má své problémy a životní příběh. V knize je spusta postav, které jsem si oblíbila, ale najde se i dost takových, které bych nejraději shodila ze srázu. Ella je neuvěřitelně silná a opravdu jsem jí obdivovala za to, že se jen ta ničeho nebojí, je sama sebou a dokáže spoustu věcí. Podle mě je to přesně ta postava, kterou si musí každý zamilovat, protože i přes nesnadný živit je to silná holka, která se nelituje a nebrečí někde v koutě. Hodně jsem si oblíbila pět nevlastní bratrů, protože tím, jak dobře jsou postavy popsané, máte pocit, že je znáte. Obzvlášť jsem si oblíbila Eastona, který má dokonalý smysl pro humor a svými vtípky a narážkami mě několikrát rozesmál.

Jak jsem psala, konec knihy je naprosto šokující, takže jsem se ihned po dočtení pustila do druhého dílu, který už jsem přečetla, během asi tří dnů a teď už čtu dokonce ten třetí! Myslím si, že stojí za to této sérii věnovat čas, protože se díl o dílu zlepšuje a  celkově je to hodně dobře napsáno! Knížku doporučuju každé holce patnáct plus, která má ráda romantické knihy, protože tahle je prostě ještě něco víc!