16. dubna 2017

Den 4: Sedm filmových verzí

Ahoj Knihomolové!
V dnešním článku se budu věnovat filmovým zpracování knih, které mne nezklamali, ale naopak okouzlili skoro jako knihy samotné. Téměř pokaždé, když se dívám na nějaký film, který je zpracovaný podle knížky jsem zklamaná, ale přece jen jsem našla nějaké výjimky. Tak jdeme na to!

1. Je to i můj život
Tento film byl podle mě nádherně zpracován, i přes to, že se od knížky dost odlišoval. Je to velmi silný příběh, který vás chytí za srdce a také vás donutí se zamyslet nad tím, jak by jste se v takové situaci zachovali sami. Film jsem už viděla několikrát, ale pokaždé mi u něj ukápne ne jedna slzička.


2. Noc na Karlštejně
Už od malička jsem velký milovník muzikálu, tak že filmové zpracování jsem viděla snad tisíckrát a naprosto ho zbožňuji. Nedávno jsem četla i hru od Vrchlického, která se pro film stala předlohou, a samozřejmě se nemohla ani zdaleka filmu vyrovnat. U filmu si vždy zpívám ty krásné písničky a vždy mi vylepší náladu. Taky si nemůžu vynachválit herecké obsazení a krásnou atmosféru.


3. Hvězdy nám nepřály
Na tento film jsem se koukala jen kvůli porovnání s knihou. Načekala jsem od něj moc, protože jsem knížku už před tím četla a hlavně jsem vůči filmům hodně skeptická. Ale musím uznat, že se film povedl. Nebyl oproti knížce nijak zvlášť pozměněn, za což jsem byla samozřejmě ráda a dokonce mě dojal, i přes to, že už jsem příběh znala. Tak že pokud se vám nechce číst knížka, určitě se koukněte alespoň na film. :)


4. Cizinka
Seriálové zpracování Cizinky se mi dokonce líbilo více než knížka. Nevím přesně čím to je, ale prostě mě seriál více zaujal. Líbili se mi skvělé výkony herců, krásna hudba i povedené historické kulisy.

5. Zůstaň se mnou
Ke knížce jsem se dostala až díky filmu, který se mi doopravdy moc líbil! V poslední době mne žádný film vůbec nezaujal, a pak jsem náhodou narazila na tento, který mě hodně překvapil. Film je povedeně zpracován a moc se mi líbí přecházení mezi vzpomínkami a realitou. Knížku jsem teprve začala čít a zatím ji hodnotím kladně.


6. Podivuhodný případ Benjamina Buttona
Další krásný dojemný film, který byl neuvěřitelně povedený. Když jsem film viděla poprvé, naprosto mě okouzlil a dojal. Ale stejně to bylo když jsem se na něj koukala po druhé a po třetí! Prostě krása. :)

7. S tebou mě baví svět
Naprostá klasika je tato česká komedie. Vždy když ji dávali v televizi, tak se koukala celá naše rodina a smáli jsme se na celé kolo. Film je velmi povedený i díky skvělému obsazení herců. Knížku jsem četla už hodně dávno a pamatuji si, že mne moc nezaujala. Byla sice pěkná, ale filmové zpracování se mi líbilo mnohem více.

Jaké jsou vaše oblíbené filmy?


6 komentářů:

  1. Anonymní22 dubna

    Miluji Je to i muj zivit! Pekny clanek��

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní22 dubna

    Ahoj Alyss bude recenze na Sirenu?
    Klárka Královská
    Dekuji za odpověď ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ještě to nevím jistě, ale myslím si, že ano. To já děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek :) Hvězdy nám nepřály mám moc ráda :) Jsem zvědavá na tvých 6 oblíbených autorů :) Měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)